Să rămâi la curent cu finanțele tale este mai ușor de spus decât de făcut.
De aceea, mulți oameni fac strictul minim. Își respectă bugetul, economisesc un mic procent din salariul lor pe lună și își depun impozitele o dată pe an. Dar dacă doriți cu adevărat să mergeți înainte, trebuie să faceți mai mult. Și asta include salvarea chitanțelor atunci când este cazul.
Chitanțe pentru cheltuieli de muncă
A păstra chitanțele pentru cheltuielile de muncă independentă vă va economisi ore (și bani!). „Multe dintre costurile pe care le suportați atunci când lucrați pentru dvs. Cum ar fi cele pentru marketing, cheltuieli de birou, asigurări și călătorii. Pot fi anulate atunci când vă depuneți taxele.”, spune Steven Wilson, fondatorul site-ului de finanțe personale Bankdash.
„Costurile de utilități și costurile legate de conducerea unei companii la domiciliu ar putea fi, de asemenea, acoperite”. Pentru a vă pregăti pentru succes, urmăriți toate facturile la energie, plățile de chirie, informațiile despre credite ipotecare. Dar și chitanțele pentru achiziții legate de afaceri.
În cazul unui audit, veți dori să le salvați și pe termen lung. „Dacă ești auditat, o mare parte din impactul acestuia va depinde de cine este [auditorul tău]. Și dacă este înclinat să fie drăguț sau înclinat să fie dificil”, spune Ryan Reiffert, avocat în planificarea afacerilor și patrimoniului și fondator al companiei. Birourile de avocatură ale lui Ryan Reiffert, PLLC.
Chitanțe pentru achiziții majore
O achiziție majoră ar putea fi ceva la fel de mare ca o mașină de spălat vase sau la fel de mic ca o pungă de investiție. „Aceste chitanțe pot fi folosite pentru a returna un articol dacă este defect. Pentru a obține o rambursare dacă articolul nu este ceea ce era de așteptat sau pentru a schimba articolul cu altceva.”, spune Michael Ryan, planificator financiar și fondator al site-ului web de educație financiară Michael Ryan Money.
„Chitanțele de achiziție majoră pot fi folosite și pentru a dovedi proprietatea asupra unui articol în cazul unei dispute.” Urmăriți cu ușurință aceste chitanțe scanându-le. Sau trimițându-le într-un anumit folder din e-mailul dvs.
Chitanțe pentru garanții
Dacă achiziția dvs. are o garanție sau garanție, ar trebui să păstrați întotdeauna chitanța atâta timp cât se aplică termenii. „Aceste chitanțe pot fi folosite pentru a obține o rambursare. Sau o înlocuire dacă un articol se rupe sau nu funcționează conform așteptărilor”, spune Ryan. „Garanțiile și garanțiile pot fi folosite și pentru a obține reparații gratuite.” De exemplu, Ryan observă că încălzitorul său de apă avea o garanție pe viață.
Chitanțe pentru reparații
Fie că este vorba de lucrări de instalații sanitare efectuate la casa dvs. sau de lucrări mecanice efectuate la mașina dvs., veți dori să salvați chitanța. „Aceste chitanțe pot fi folosite pentru a obține o rambursare sau un credit dacă o reparație nu este făcută corect sau dacă serviciul nu este la nivelul egalității”, spune Ryan.
„De asemenea, pot fi folosite pentru a obține o reducere la reparații sau servicii viitoare”. Din nou, veți dori să digitalizați aceste chitanțe. Deoarece este posibil să nu vă dați seama că aveți nevoie de o rambursare timp de ani de zile după jobul inițial.
Chitanțe pentru cheltuielile de îngrijire a copilului
Aceasta este o altă chitanță pe care o poți folosi pentru impozite și nici măcar nu trebuie să fii independent. „Cheltuielile pentru îngrijirea copiilor sau a persoanelor dependente plătite unei babysitter, grădiniței, taberei de zi, programului după școală sau unui alt furnizor de îngrijire pot fi eligibile pentru un credit fiscal”, spune Wilson.
„Costurile suplimentare, cum ar fi costul unei dădacă, bucătar sau menajeră angajată pentru a oferi servicii sau îngrijire pentru copilul dumneavoastră sau persoana dependentă. Se pot califica, de asemenea, dacă îngrijirea se face în casa dumneavoastră”. Aceste costuri se aplică numai dacă ați plătit pentru servicii pentru a lucra sau a-ți căuta un loc de muncă. Întrebați-vă contabilul dacă vă calificați.