Anxietatea și depresia au fost legate de un risc mai mare de pierdere a memoriei

Creierul uman este un organ atât de incredibil de complex încât poate fi greu de identificat exact cum să-l mențin sănătos.

De exemplu: știați că practicarea unei bune igieni orale vă poate reduce riscul de demență? Așa este – periajul și folosirea aței dentare este o modalitate de a vă ajuta să vă mențineți creierul sănătos.

Probabil este de la sine înțeles că vrei să faci tot ce poți pentru a-ți menține creierul în formă. La urma urmei, este responsabilă de nu mai puțin de gând, memorie, emoție, atingere. Abilități motorii, vedere, respirație, temperatură, foame și fiecare proces care ne reglează corpul. Citiți mai departe pentru opt moduri simple de a ajuta la menținerea sănătoasă a acestui organ uimitor.

Dormi suficient

Top 5 moduri de a-ți îmbunătăți sănătatea creierului
Pixabay

Arderea combustibilului pe toată durata nopții nu-ți face nicio favoare creierului. Nu dormi suficient poate crește riscul de demență. Puteți schimba acest lucru venind cu un program de dormit stabilit (cel puțin șase până la șapte ore) și respectându-l.

Nu dormi prea mult

Anumite obiceiuri de somn sunt legate de un risc crescut de demență. Cercetatorii au descoperit că persoanele de peste 65 de ani care dorm în mod constant mai mult de nouă ore în fiecare noapte au avut un risc de două ori mai mare de a dezvolta demență și boala Alzheimer în următorii 10 ani, în comparație cu cei care dorm mai puțin de nouă ore pe noapte.

Fă-ți timp pentru exerciții fizice

A fi în formă fizică îți scade riscul de pierdere a memoriei. Includeți mersul pe jos în treburile zilnice și alte activități în viața ta de zi cu zi. Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) notează că activitatea fizică poate ajuta la îmbunătățirea memoriei, la reducerea anxietății și a depresiei și la reducerea riscului de demență. Dar nu trebuie să fii un guru fitness pentru a culege beneficiile. Orice activitate fizică poate ajuta.

Rămâneți hidratat

Există o mulțime de motive pentru a bea suficientă apă în fiecare zi, inclusiv reglarea temperaturii corpului, prevenirea infecțiilor, menținerea organelor în funcțiune și creșterea dispoziției. De asemenea, vă poate reduce riscul de insuficiență cardiacă. Și din moment ce aproximativ 75 la sută din creier este alcătuit din apă, deshidratarea, chiar și în cantități mici, poate avea un efect negativ asupra funcțiilor creierului.

Socializează cu prietenii

Înconjurându-te de familie și prieteni, construiești conexiuni emoționale care duc la longevitate. Acest lucru ajută, de asemenea, la reducerea riscului de apariție a bolii Alzheimer. Cercetările au arătat că cei mai mulți seniori sociali au avut o reducere cu 70 la sută a ratei declinului cognitiv, în comparație cu cei mai puțin sociali colegi.

Nici socializarea nu ar trebui să fie unilaterală – veți avea nevoie de cineva care să vă asculte. A avea un bun ascultător poate fi util în întărirea unor părți ale creierului. Precum și în reducerea la minimum a daunelor cauzate de îmbătrânire.

Distribuie

Alexandra Neacșu, are 24 de ani și e absolventă a Facultății de Artă Geo Saizescu. Îi plac foarte mult filmele sci-fi, cărțile horror și adoră să gătească. În prezent cochetează și cu arta și este membră fondatoare a „Teatrului Nou”.