Cu siguranță, există o mulțime de drumuri proaste în întreaga lume, de la Arctica până la insula australiană.
Dar aceste rute particulare par să apară cel mai adesea pe listele de avertizare ale experților în călătorii cu cele mai perfide, impasibile și care sfidează moartea.
De la autostrada Trans-Sahara presărată cu nisip până la drumul interzisător de accidentat și șerpuit de nord Yungas din Bolivia, ești sfătuit să faci o ocolire în jurul acestor autostrăzi. Adică, dacă nu ești un aventurier care caută senzații tari.
M56 Kolyma Federal Highway, Magadan to Yakutsk, Federația Rusă
Acest traseu lung de 1.931 de kilometri este cunoscut în Rusia sub numele de „Drumul Oaselor”. A fost construit între anii 1930 și începutul anilor 1950 de mii de prizonieri din Gulagul Kolyma al dictatorului sovietic Josef Stalin. Care au fost suprasolicitați în mod deliberat. Au murit de foame și apoi au fost îngropați sub traseu.
De-a lungul deceniilor a căzut într-o stare mai gravă de degradare. Cu întinderi vaste neasfaltate, încărcate de șanțuri. Kolyma trece prin unele dintre cele mai reci locuri locuite de pe Pământ, cu temperaturi de iarnă care scad la minus 56 de grade Celsius. Uneori, drumul este solid înghețat. Dar, în mod bizar, este mai ușor să parcurgi drumul când iarna este înghețat decât când vara este o mare de noroi perfidă. Pentru a înrăutăți lucrurile, oficialii locali avertizează că bandiții sunt cunoscuți că atacă călătorii neprevăzuți.
Halsema Highway, Baguio to Bontoc, Filipine
Unul dintre cele mai pitorești și, de asemenea, cele mai periculoase porțiuni de drum de pe planetă. A fost construit în anii 1930 de un bărbat pe nume Euseibus Julius Halsema. Un inginer civil din Ohio, care s-a mutat în Filipine la scurt timp după începutul secolului al XX-lea. Halsema a ajuns în cele din urmă să devină primar și inginer șef al orașului Baguio. Care era atunci un sat îndepărtat, cu câteva mii de locuitori.
Halsema spera să stimuleze creșterea lui Baguio prin construirea unui traseu numit Traseul de munte către Bontoc, capitala provinciei montane. Autostrada lungă de 149,6 kilometri șerpuiește de-a lungul versanților lanțului muntos Cordillera Central. Printr-o zonă plină de formațiuni de roci vulcanice.
Aceste formațiuni au fost fracturate de un cutremur de 7,8 în 1990. Și, ulterior, au fost destabilizate și mai mult de eroziunea de la taifunuri. Drept urmare, șoferii sunt amenințați nu numai de amenințarea continuă a alunecărilor de stânci, ci și de cicatricile de eroziune adânci de 12 metri de pe marginea drumului. Pentru a înrăutăți lucrurile, secțiunile sunt uneori învăluite în ceață care face vizibilitatea periculoasă.
North Yungas Road, de la Coroico la La Paz, Bolivia
Majoritatea jurnaliștilor de călătorie care au scris liste de avertizare cu cele mai proaste drumuri din lume par să fie de acord că North Yungas Road, o porțiune de iad de 64,3 kilometri în Bolivia este cel mai mare coșmar al planetei pentru șoferi. În 1995, Banca Inter-Americană de Dezvoltare a evidențiat „Drumul Morții”. Așa cum este numit uneori, drept cea mai periculoasă rută din lume.
Nu este greu să-ți dai seama de ce. Construit de prizonierii de război paraguayeni în anii 1930. North Yungas este în cea mai mare parte o singură bandă întortocheată de 3 metri lățime. Dar și sculptată pe coasta unui munte. Mai rău încă, pe drumul de la Coroico la La Paz, altitudinea scade brusc. De la 4.267 de metri la doar 304,8 metri. Adăugați trafic – inclusiv o mulțime de camioane și autobuze mari și neplăcute care rulează la vale cu viteze înspăimântătoare și fac curbe pe două roți. Și aveți o surpriză uluitoare care vă așteaptă la fiecare curbă. Singura grație salvatoare este că obiceiurile locale acordă traficului în urcare drept de trecere.