Aplicația TikTok a înaintat luni o solicitare către Curtea Supremă a Statelor Unite ale Americii pentru a suspenda aplicarea unei legi care cere companiei sale mamă, ByteDance din China, să o vândă în termen de o lună. În caz contrar, TikTok ar urma să fie interzisă în SUA, potrivit surselor AFP, Reuters și dpa, conform Agerpres.
Legea împotriva TikTok a fost adoptată de Congres cu o majoritate covârșitoare în aprilie, având scopul de a preveni riscurile de spionaj și manipulare a utilizatorilor platformei de către autoritățile chineze. Aceasta a fost promulgată rapid de președintele Joe Biden și a stabilit termenul-limită pentru conformarea ByteDance la 19 ianuarie.
TikTok, cu 170 de milioane de utilizatori activi în SUA, a negat constant că ar fi transmis informații guvernului de la Beijing și a asigurat că va refuza orice posibilă solicitare în acest sens.
Curtea federală de apel din Washington a respins pe 6 decembrie un recurs al companiei privind această lege, iar pe 13 decembrie a respins cererea sa de suspendare. TikTok și ByteDance au decis astfel să apeleze la Curtea Supremă a SUA, cerând suspendarea imediată a legii, invocând Primul Amendament al Constituției SUA, care garantează libertatea de exprimare. Documentul susținea că „Congresul a adoptat o restrângere masivă și fără precedent a libertății de exprimare” și sublinia că legea ar urma să intre în vigoare în ajunul învestirii noului președinte, Donald Trump.
Deși președintele Joe Biden poate extinde termenul cu trei luni, în funcție de progresul negocierilor de vânzare, această opțiune nu a fost explorată încă de TikTok. În trecut, Donald Trump a încercat să interzică TikTok prin decrete executive, dar acestea au fost respinse de justiție. Trump și-a schimbat ulterior poziția, îndemnându-i pe utilizatorii TikTok să-l voteze.
Pe fondul acestor evoluții, TikTok a criticat luni încă o dată o „cenzură masivă”. Compania a avertizat că interzicerea platformei ar afecta micile afaceri de pe TikTok, cu pierderi de peste 1 miliard de dolari din cifra de afaceri și ar produce creatorilor de conținut pierderi de 300 de milioane de dolari în încasări, conform estimărilor sale.