Comisia pentru Piaţa Internă şi Protecţia Consumatorului din Parlamentul European va audia marţi reprezentanţi ai TikTok asupra modului în care această companie aplică regulile digitale ale Uniunii Europene. Această iniţiativă are loc pe fundalul alegerilor desfăşurate recent în Europa, conform unui comunicat de presă emis luni de legislativul european.
Audierea, programată să înceapă la 11:00 CET (12:00 ora României), va include o discuţie cu Caroline Greer, directoare a TikTok pentru politici publice şi relaţii guvernamentale, şi Brie Pegum, director global de producţie, autenticitate şi transparenţă al platformei. Europarlamentarii vor adresa întrebări legate de măsurile TikTok în conformitate cu manualul de reguli digitale al UE, pentru a asigura un spaţiu online sigur, transparent şi de încredere, în special în perioadele electorale.
Legea privind Serviciile Digitale ale Uniunii Europene, care va intra complet în vigoare pe 17 februarie 2024, impune furnizorilor de servicii digitale obligaţii stricte de a combate conţinutul ilegal, dezinformarea şi alte riscuri online. Comisia Europeană, în calitate de autoritate de reglementare, a început să examineze strategiile platformelor mari, inclusiv TikTok, pentru a-şi atinge aceste obiective.
În contextul alegerilor curente din România, Comisia a adresat întrebări specifice TikTok despre procesul său de gestionare a riscurilor legate de manipularea informaţiilor, sistemele de recomandare şi accesul terţilor la date. De asemenea, întrebările vizează măsurile luate de platformă pentru a combate riscurile asociate alegerilor şi a asigura pluralismul media şi discursul public.
Amintim că Comisia a formulat anterior întrebări similare privind designul şi funcţionarea sistemelor de recomandare ale TikTok, YouTube şi Snapchat, punând accent pe măsurile luate pentru protejarea proceselor democratice.