Românii sunt sfătuiți de cei de la putere să aibă mare grijă în magazine. Ordonanța prin care a fost plafonat adaosul comercial la anumite alimente este însă în vigoare, iar prețurile ar trebui să fie mai mici. Dacă nu fac acest lucru, magazinele riscă amenzi usturătoare.
Amendă uriașă pentru magazinele care-și înșală clienții
Guvernul trage un semnal de alarmă pentru comercianții care încearcă să-și păcălească clienții. Ordonanța prin care prețurile la alimente trebuiau să scadă este încă în vigoare, motiv pentru care inspectorii fac verificări să vadă dacă prevederile acesteia sunt respectate.
În cazul în care sunt prinși că nu respectă plafonul de adaos comercial, magazinele riscă amenzi de până la 4 milioane de lei.
Când Guvernul României a decis plafonarea marjelor de adaos comercial la alimentele esențiale, am spus că este important ca efectele măsurii să apară pe tot lanțul, de la procesator până la vânzătorul final și distribuitor., a declarat ministrul Boloș.
Verificările sunt efectuate de inspectorii Direcției generale antifraudă fiscală. Aceștia au datoria să se asigure că comercianții își respectă partea de înțelegere din cadrul Ordonanței de Urgență care a intrat în vigoare de la 1 august.
În cazul în care se observă că magazinele au practicat un adaos comercial mai mare la produsele incluse pe lista de 14 alimente de bază, riscă amenzi usturătoare.
În București, spre exemplu, a fost aplicată deja o sancțiune de 2 milioane de lei.
Guvernul e gata să prelungească OUG „Ieftinirilor”
Deși românii de rând susțin că nu au simțit prea mult scăderile de prețuri la alimente, Ministerul Agriculturii susține că acestea sunt notabile și că decizia Guvernului a avut efectele așteptate.
Astfel că are în plan ca la sfârșitul lunii octombrie, când expiră ordonanța, să o prelungească și să includă și alte produse pe lista celor cu adaos comercial plafonat.
Conform înțelegerii dintre Executiv și reprezentanții lanțului alimentar, adaosul comercial la nivel de procesator a fost plafonat cu 20%, la nivel de distribuitor cu 5% și la nivel de vânzător final cu 20%.