Aeroportul Otopeni intră într-un proiect de renovare și modernizare. În contextul în care traficul aerian a înregistrat o creștere importantă în ultimele luni, este nevoie de o unitate mai mare. De altfel, acesta se va adapta noii tehnologii, permițând scanarea bagajelor direct de către pasageri spre exemplu.
Aeroportul Otopeni intră în renovare
Aeroportul Otopeni va intra în reparații capitale în următoarea perioadă. Acestea vor avea insă o durată destul de mare, respectiv de câțiva ani. Cel puțin acest lucru este preconizat de autorități.
Noul plan arată construirea unui terminal care să răspundă normelor actuale de călătorie. De altfel, capacitatea de procesare a pasagerilor se va mări semnificativ.
Totuși până ca acest scenariu să poată fi realizat, călătorii trebuie să se adapteze cu situația de acum.
Avioanele decolează și aterizează pe o singură pistă, lucru de netrecut cu vederea pentru o țară europeană care se consideră dezvoltată.
Prin punerea în practică a noului proiect, se crede că toate aceste probleme vot putea fi rezolvate. După un astfel de proces amplu de modernizare, Aeroportul Otopeni ar trebui să facă față cu brio numărului de turiști și aeronave, tot mai mare.
Următorii şase ani vor fi de construcţii atât în terminal, cât şi în afara lui. Platformele, pistele de decolare, zonele de parcare pentru avioane. Vom avea multe investiţii în partea de parcări, atât pentru sosiri, plecări.
„În vara aceasta, în plin sezon de călătorii, avioanele vor decola şi vor ateriza pe o singură pistă. După ce va fi redeschisă pista 1, va fi închisă pista 2, pentru lucrări de modernizare la căile de rulare. Abia la anul ambele piste vor fi funcţionale.”, a explicat Sorin Păun, directorul CNAB:
Conducerea din cadrul aeroportului Otopeni speră ca prin acest demers să rezolve și problema cozilor.
De altfel, vor fi amenajate 3000 de locuri de parcare. Jumătate dintre ele vor fi destinate parcării pe o perioadă determinată. Celelalte 1500 pot fi folosite pe termen lun.