Reclamă

După mai bine de cinci decenii de la ultima construcție a unui aeroport în România, Aeroportul Internațional Brașov a fost inaugurat recent. În jurul acestui eveniment important au fost deja conturate numeroase tensiuni. La baza lor au existat nemulțumiri din toate părțile. Atât a companiei de zbor care a acceptat să opereze de pe acest aeroport. De asemenea și din partea călătorilor.

Tensiunile legate de Aeroportul Brașov continuă

Scandalurile în jurul infrastructurii s-au conturat imediat după inaugurare.

Chiar înainte de începerea lucrărilor la clădiri, oficialii au avertizat că proiectul va necesita timp pentru a-și recupera investiția. În primii ani, autoritățile au subvenționat funcționarea aeroportului, din cauza lipsei de zboruri și venituri suficiente pentru a acoperi cheltuielile. În acest context, soluții precum un turn de control virtual și o reducere inițială a personalului au fost adoptate pentru a diminua costurile.

Programul de operare redus, de doar 12 ore pe zi, a creat dificultăți pentru singurul operator aerian existent în prezent, Dan Air. Compania a trebuit să se adapteze și să-și ajusteze planurile pentru a putea face față taxelor mai ridicate de aeroport în orele de vârf. Cu toate acestea, Dan Air a reușit să continue operațiunile și chiar a crescut numărul de destinații. Primul zbor spre aeroportul Fiumicino din Roma, Italia, a decolat recent cu succes.

Au existat discuții despre un program redus al aeroportului încă din urmă cu doi ani”, preciza Adrian Veștea.

În pofida provocărilor, Aeroportul Internațional Brașov a reușit să atragă peste 3.000 de pasageri în primele două săptămâni de funcționare. Semnul a fost perceput de autoritățile locale ca pe unul încurajator pentru viitor. În luna august, numărul de zboruri va crește odată cu sosirea operatorului aerian maghiar Wizz Air.

Cu toate că drumul spre succes este presărat cu provocări și dificultăți, autoritățile și operatorii aerieni par hotărâți să facă din Aeroportul Internațional Brașov un hub de transport aerian de succes, sperând că, în viitorul apropiat, acesta va servi un milion de pasageri pe an.


Reclamă

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro