Dependență de gest sau de nicotină, relaxarea, eliminarea stresului, toate  se află printre argumentele invocate de fumători. Fiecare în parte percepe pentru însuși diferit însemnătatea tutunului însă în esență, fumatul afectează la fel pe fiecare în parte.

Reclamă

Dacă îți dorești să faci pașii spre o viață fără tutun trebuie să pornești de la psihic. Conștiința este cea care discteaza nevoia de nicotină de fapt.

Trebuie să știi că odată ce ai stins ultima țigară, în corpul tău vor începe schimbările în bine chiar din ziua respectivă. Așadar ”mă voi lasă d emaine” nu va face decât să prelungească agonia.

Reclamă

Din primele 20 minute după ce ai inhalat ultimul fum, atât tensiunea cât și pulsul și temperatura corpului ajung în sfârșit la un nivel normal.

Schimbările continuă cu fiecare minut. După 8 ore, respirăția fumătorului nu mai există, iar nivelul de monoxid de carbon din sânge scade de asemenea.

Lucrurile încep să devină serioase abia după 24 de ore când ai trecut peste marele test.Marele premiu este o șansă în plus la o viață sănătoasă! Asta pentru că este momentul în care terminațiile nervoase se refacc și riscul unui infarct miocardic dispar.

Vei resimți pe deplin că respiri ”că un copil” după trei zile petrecute departe de orice sursă de fum. Este important să încerci să stai departe și de fumatul pasiv. Evita să interacționezi cu cei care fumează, măcar pentru 5 zile, până ce vei privi mai rațional situația.

Plămânii vor crește în capacitatea de a respiră cu 30% după trei luni de zile, iar după un an vei fi cu 50%mai ferit de bolile coronariene.