Astăzi, aproximativ 400 de taximetriști au protestat la Iași, pe strada Anastasie Panu, fiind nemulțumiți de amenzile pe care le primesc zilnic de la Poliție pentru greșeli în trafic. Manifestația a fost organizată de Camera Națională a Taximetriștilor din România, Filiala Iași, reprezentată de către președintele Manolache Mircea.
Vocile taximetriștilor spun că sunt vânați de Poliție pentru că mașinile lor sar în evidență din cauza culorii, lucru care nu se poate spune despre Uber, Clever, etc.
“Eu sunt convins că instituțiile statului cunosc cu exactitate numărul celor care fac evaziune fiscală. Din surse neoficiale sunt în jur de 3000. Noi, taximetriștii, primim în fiecare zi câte 60, 70, amenzi pe zi, la nivelul municipiului Iași, la cei 1693 de taximetriști, vom constata că pe zi sunt sancționați 100 de taximetriști zilnic. Noi suntem vânați. Taximetriștii se văd de la distanță, pentru că mașinile sunt inscripționate. În schimb, cei de la Uber nu au nicio treabă, mai nou stau în stațiile de taxi”, a declarat Mircea Manolache, președintele Camerei Naționale a Taximetriștilor din România, Filiala Iași.
“La momentul de față, cele 3000 de mașini care circulă pe străzile Iașului, nu fac altceva decât poluare. Cetățenii Iașului plătesc taxe și impozite, noi plătim taxe și impozite, așa că și ei trebuie să plătească taxe și impozite. Atât timp cât ei nu au o casă de marcat fiscală, asta înseamnă că, în continuare, fac evaziune fiscală”, a mai adăugat președintele Manolache.
Taximetriștii spun că nu stau de plăcere în stradă, dar statul nu le dă altă variantă.
“Noi am făcut zeci de adrese către instituțiile statului. Nu ne face plăcere să stăm astăzi aici, să încurcăm traficul, iar ieșenii să se supere pe noi, pentru că suntem aici să ne cerem niște drepturi. Drepturile trebuiau în clar respectate de legiuitor”, a mai declarat Mircea Manolache.
“Uberul, de exemplu, are capital social 19 miliarde de euro. Nu putem, sub nicio, formă, să le ținem piept. Singurul atu al nostru este această ordonanță, 49 care a intrat în vigoare cu data de 1.02.2020 și ea trebuie aplicată. Noi nu avem o problemă cu concurența, dar atât timp cât fac transport alternativ, nu au dreptul să stea în stația de taxi, nu au dreptul să racoleze clienți și să funcționeze fără aparat fiscal, atestat, mașină omologată, RAR la șase luni, contract de muncă și multe altele pe care noi le avem la bordul mașinii.
Noi nu avem posibilitatea să punem tarif de noapte, de weekend, de exterior, șamd. Orice tarif pe care îl pune noi este la vedere afișat. Nu avem niciun fel de variante decât să stăm în stradă și să ne cerem drepturile. Sunt convins că instituțiile statului îi tolerează în continuare pentru că de la nivel central nu se vrea”, a mai adăugat președintele Camerei Naționale a Taximetriștilor din România, Filiala Iași.
“Este a 12 -a zi de când a intrat ordonanța în vigoare și nu se fac controale în ceea ce privește transportul alternativ de persoane. Pirateria este mai mare acum decât era în 1990. Ei nu au limită la autorizare așa cum au taxiurile. Sunt în creștere în mod fraudulos pentru că nu le pune nimeni frână”, a declarat un alt reprezentant al taximetriștilor ieșeni.
https://www.facebook.com/Infoiasionline/videos/214045509640351/?t=494