În vârstă de 25 de ani, o femeie a ajuns la un spital din Rhode Island, fiindcă sângele său devenise bleumarin, aceasta zicându-le medicilor că folosise un analgezic local pentru tratarea unei dureri dentare.

Dimineața, însă, a fost nevoită să meargă la spital deoarece se simțea „slăbită și albastră”, după cum le-a spus cadrelor medicale.

Reclamă

Femeia avea pielea și unghiile albăstrui, în termeni medicali, denumirea fiind „cianotică”.

Medicul de gardă prezent, la spitalul Miriam din Providence, Dr Otis Warren, a pus diagnosticul de „methemoglobinemie”, o rară afecțiune a sângelui ce cauzează o neobișnuită producere de methemoglobină (de tip hemoglobină).

Warren mai avusese un caz asemănător înainte, pe care l-a tratat cu un antibiotic, și, susține medicul pentru NBC News, culoarea pielii era la fel.

După câteva minute după ce a fost tratată cu un antidot, femeia s-a simțit mai bine.