Conform unui studiu recent, unul din cinci lucrători se simte atât de copleșit de volumul imens de informații, încât se gândește să-și dea demisia. Realizat pe un eșantion de 1.000 de angajați americani din domeniile comerțului cu amănuntul, serviciilor alimentare, fitness-ului și ospitalității, sondajul relevă faptul că 83% din aceștia se simt copleșiți de cantitatea de informații necesare pentru îndeplinirea corectă a sarcinilor de serviciu, relatează StudyFinds.
Mai mult de jumătate dintre respondenți (55%) au declarat că este mai probabil să greșească sub influența stresului cauzat de muncă. De asemenea, trei din patru angajați întâmpină dificultăți în a rămâne la curent cu informațiile esențiale pentru activitatea lor.
Sondajul, comandat de Wisetail și realizat de Talker Research, a arătat că 69% dintre lucrători cred că actualele lor locuri de muncă le oferă competențe valoroase pentru viitor. Aceeași proporție de respondenți privesc locurile de muncă curente ca o oportunitate de carieră pe termen lung, în loc de simple roluri temporare. În plus, 70% dintre aceștia ar continua să lucreze pentru organizația actuală dacă li s-ar oferi un post permanent în cadrul companiei.
Ali Knapp, președintele Wisetail, subliniază problema supraîncărcării cu informații, declarând: „Este foarte ușor să fii copleșit de informații, iar acest lucru poate conduce la comiterea de greșeli. Așa cum au spus unii dintre acești respondenți, este important să nu se grăbească și să își ia timp să învețe despre rolul lor și să se sprijine cu adevărat pe resursele pe care le oferă compania.”
De asemenea, Knapp a menționat importanța suportului oferit de angajatori: „Este clar că oamenilor le pasă de locurile lor de muncă și doresc să continue să lucreze cu companiile lor actuale. Angajații pot vedea că, fără stresul supraîncărcării cu informații, dacă companiile lor le oferă instrumentele, resursele și oportunitățile de învățare potrivite, ei ar fi pregătiți pentru succes.”
Studiul evidențiază o realitate universală a pieței muncii: stresul generat de supraîncărcarea informațională poate fi atenuat prin strategii de management și resurse adecvate oferite de angajatori.