Consumul de morcovi nu trebuie să fie singura modalitate de a te bucura de beneficiile acestor nutrienți. Sucurile de legume pot fi la fel de bune.

Reclamă

Există numeroase dovezi științifice care arată că sucul de morcovi are numeroase beneficii pentru sănătatea pielii și vedere.

Sucul de morcovi are un profil nutritiv important. Una dintre substanțele sale nutritive majore este beta-carotenul, o sursă de vitamina A cunoscută pentru beneficiile sale pentru sănătate.

Reclamă

Sucul este, de asemenea, o sursă bogată de potasiu, vitamina C și  alte substanțe nutritive cheie pe care acesta le conține.

1. Poate îmbunătăți vederea

Vitamina A, în cantitățile recomandate, este esențială pentru o vedere bună, iar morcovii au acest nutrient din abundență. Dacă o persoană nu are suficientă vitamina A în organism, pentru prea mult timp, segmentele exterioare ale fotoreceptorilor ochilor încep să se deterioreze. Sucul de morcovi conține luteină, un puternic antioxidant.

Carotenoizii din suc protejează, de asemenea, celulele ganglionului retinian, prevenind astfel mai multe boli ale ochilor. Totuși, nu trebuie consumat în exces, pentru că în acest caz, unele studii arată că îți poate afecta vederea pe timp de noapte. Așa că, cel mai bine limitați-vă la un pahar sau două de suc de morcovi pe zi.

2. Poate ajuta sănătatea pielii

Morcovii sunt bogați în carotenoizi. Cercetările sugerează că fructele și legumele bogate în acești compuși pot oferi beneficii fotoprotectoare. De asemenea, par să contribuie și la culoarea normală a pielii. Beta-carotenul din suc și are proprietăți vindecătoare.

3. Poate ajuta la pierderea în greutate

Fibra din sucul de morcovi poate ajuta la pierderea în greutate. Studiile recomandă un aport adecvat de fibre pentru a pierde excesul de greutate (în special din zona abdomenului). Sucul de morcovi este de asemenea redus în calorii. Prin urmare, poate băut chiar și atunci când sunteți la dietă.

4. Ajută la menținerea sănătății inimii

Aportul de sucuri de fructe și legume, în general, poate reduce riscul bolilor de inimă. Consumul zilnic suc de morcovi suprima, de asemenea, degradarea oxidativă a lipidelor, reducând astfel riscul de boli cardiovasculare.

Sucul de morcovi și alte sucuri, în general, conțin polifenoli și nitrați. Acestea sunt alte componente bioactive din suc care ajută la reglarea nivelului tensiunii arteriale. Sucul din morcovi poate reduce și nivelul de colesterol.

5. Poate spori sănătatea digestivă

Fibrele din suc (și alte sucuri de fructe / legume în general) pot stimula sănătatea digestivă. Sucul de morcovi ar putea fi o opțiune bună pentru persoanele (și copiii) cu constipație. Potasiul din sucul de morcovi poate ajuta, de asemenea, la tratarea diareei.

6. Poate stimula imunitatea

Concentrația crescută de carotenoizi în plasmă poate stimula sistemul imunitar. Datorită proprietăților sale de stimulare a imunității, sucul de morcovi poate combate și infecțiile. Aceste proprietăți pot fi atribuite beta-carotenului, care este transformat în vitamina A în organism.