Denisa, o studentă româncă la o universitate din Japonia, a devenit recent subiect de discuție pe platforma TikTok, după ce a postat un videoclip în care arată cumpărăturile făcute cu 50 de euro într-un supermarket din țara în care studiază.
Videoclipul, care a atras mii de vizualizări și reacții în doar câteva zile, prezintă o gamă largă de produse, de la alimente la produse de curățenie, pe care tânăra le-a achiziționat cu 250 de lei românești.
„Începem cu mâncarea. Am luat o cutie cu șase ouă, o cutie de lapte de migdale, un borcan de dulceață de afine, o conservă de porumb, o salată iceberg, o sticlă de oțet balsamic, o sare la solniță, un pachet de brânză mozzarella, un iaurt, o caserolă de roșii cherry, o cremă de brânză, o mână de ceapă verde, un avocado, o cutie de ceai fără zahăr, o pungă de afine congelate, o cutie cu mini înghețate și o pungă de fulgi de ovăz”, a enumerat ea.
În ceea ce privește produsele de curățenie și igienă personală, Denisa a achiziționat „două pungi de gel de duș, o pastă de dinți, opt role de hârtie igienică, patru role de hârtie de bucătărie, un set cu produse de curățenie, care conține un spray de aragaz, unul de mobilă, unul de geamuri, șervețele pentru plita electrică și detergent de vase și a fost cam 6 euro tot setul”.
Tânăra studentă a provocat apoi urmăritorii săi să compare această listă de cumpărături cu ce ar fi putut achiziționa în România cu aceeași sumă de bani. „Vi se pare mult sau puțin?”, a întrebat ea. „Sincer, mie mi se pare că am luat mai multe decât aș fi luat în România cu doar 250 de lei”.
Reacțiile urmăritorilor ei nu au întârziat să apară, mulți dintre ei exprimându-și surpriza față de prețurile accesibile din Japonia. Printre comentarii se regăsesc afirmații precum: „În România plăteai 500 de lei, plus o alocaţie”, „Ce scumpă e România, horror. Am realizat zilele astea, că am ajuns din urmă Norvegia, nu glumă”, „Prețuri de bun gust, chiar ai luat multe”, „Doar produsele de curățenie ar fi fost în jur de 10 euro în România”.
Videoclipul a strâns până acum peste 42.000 de vizualizări.