Reclamă

Start-up-ul britanic Nyobolt, cu sediul în Cambridge, a dezvoltat o nouă baterie litiu-ion de 35 kWh, care a fost încărcată de la 10% la 80% în puțin peste patru minute și jumătate în prima sa demonstrație reală de săptămâna trecută, potrivit CNN. Aceasta este mult mai rapidă decât cele aproximativ 20 de minute necesare în prezent pentru unele mașini electrice care utilizează un încărcător rapid, cum ar fi un Supercharger Tesla (TSLA).

„Cercetările noastre extinse aici, în Marea Britanie și în SUA, au deblocat o nouă tehnologie de baterii care este pregătită și scalabilă chiar acum”, a declarat cofondatorul și CEO-ul Nyobolt, Sai Shivareddy, într-un comunicat. „Facem posibilă electrificarea unor noi produse și servicii considerate în prezent neviable sau imposibile”.

Tehnologia Nyobolt se bazează pe un deceniu de cercetări conduse de Clare Grey, cercetător în domeniul bateriilor de la Universitatea Cambridge, și de Shivareddy, care a studiat la Cambridge. Cheia capacității bateriilor de a fi încărcate foarte rapid fără un impact mare asupra longevității lor este un design care presupune că acestea generează mai puțină căldură. Acest aspect le face și mai sigure, deoarece supraîncălzirea poate provoca incendii sau explozii.

Nyobolt negociază în prezent pentru a-și vinde bateriile către opt producători de automobile electrice. Bateria de 35 kWh este mult mai mică decât cea de 85 kWh, utilizată în mod obișnuit în vehiculele electrice americane, dar tehnologia poate fi utilizată pentru baterii de dimensiuni mai mari în viitor.

„Unitățile utilizate pentru a încărca bateria Nyobolt sunt puține și foarte îndepărtate între ele în Marea Britanie, astfel încât, pentru ca acest lucru să aibă un impact real, trebuie să existe o creștere a furnizării de încărcătoare ultra-rapide”, a declarat Jack Evans, specialist în autovehicule la Blackball Media.

Shivareddy a menționat că numărul încărcătoarelor rapide este în creștere atât în SUA, cât și în Uniunea Europeană și se așteaptă ca acestea să fie disponibile „cam peste tot” până la sfârșitul deceniului.

Testarea independentă a bateriilor Nyobolt de către un producător global de top a arătat că acestea pot suporta peste 4.000 de cicluri de încărcare rapidă, echivalentul a 965.600 kilometri, păstrând în același timp mai mult de 80% din capacitate, conform comunicatului companiei. Aceasta este o performanță semnificativ mai mare decât garanțiile oferite de bateriile vehiculelor electrice existente pe piață.

Un element chimic esențial în bateriile Nyobolt este niobiul, însă, după cum a subliniat William Kephart, specialist în e-mobilitate, anul trecut au fost extrase doar aproximativ 94.500 de tone la nivel mondial, în comparație cu cele 1,8 milioane de tone de grafit produse în 2023.

Pe lângă încărcarea lentă, printre obstacolele în calea deținerii unui vehicul electric în SUA și Europa se numără anxietatea legată de autonomie și prețul mediu mai ridicat al vehiculelor electrice comparativ cu mașinile convenționale.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro