Celebrul lanț de cafenele Starbucks începe să aibă probleme cu numărul clienților care îi mai calcă pragul, după ce prețurile băuturilor au explodat în ultimele luni, arată o analiză a BBC.

Andrew Buckley, client fidel de zeci de ani, a renunțat recent la Starbucks, după ce ultima majorare de preț a firmei a dus costul băuturii sale favorite la peste 6 dolari.

„A fost picătura care a umplut paharul”, spune Buckley, care a sunat întâi la relații cu clienții pentru a se plânge de noile prețuri, înainte de a-și vărsa amarul pe rețelele sociale.

Decizia a fost un semn al problemelor mai mari de la Starbucks, care se lovește de o nouă rezistență din partea clienților sătui de inflație.

Vânzările companiei au scăzut cu 1,8% la nivel global.

În SUA – de departe cea mai mare și cea mai importantă piață a firmei – vânzările în magazinele deschise de cel puțin un an au scăzut cu 3% – cea mai mare scădere din ultimii ani.

Printre cei care au renunțat la Starbucks s-au numărat unii dintre cei mai devotați clienți ai firmei – membrii clubului care oferă recompense. O scădere cu 4% față de trimestrul anterior.

Un fost client fidel, David White, a declarat pentru BBC că a renunțat la toate achizițiile sale de la Starbucks în ultimele luni. De multe ori i s-a întâmplat să anuleze comenzile chiar în mijlocul cumpărăturilor, îngrozit de prețul total.

El spune că indignarea sa față de creșterile de prețuri a fost întărită de alte decizii ale companiei, inclusiv de reprimarea lucrătorilor care încearcă să se organizeze în sindicate.

La fel ca Starbucks, o grămadă de alte mărci fast-food mari, inclusiv McDonald’s, Wendy’s și Burger King, au raportat că vânzările au scăzut, anunțând reduceri pentru a încerca să revigoreze entuziasmul.