Reclamă

Streamerul de muzică își face publice nemulțumirile față de compania din Silicon Valley, atacând în mod deschis compania în legătură cu o dispută care se concentrează pe taxa de 30% percepută de Apple în App Store pentru tranzacțiile cu servicii digitale în aplicație.

„Vorbim despre acest lucru pentru că reflectă practicile anticoncurențiale ale Apple în general”, a declarat Harry Clarke, consilier general asociat și principalul avocat al Spotify în materie de concurență, într-un interviu acordat marți la CNN.

Ce s-a întâmplat mai exact

Spotify refuză pur și simplu să cedeze către Apple o cotă de 30% din afacerea sa. Acest lucru înseamnă că firma nu poate vinde cărți audio, o afacere în care încearcă să pătrundă, în cadrul aplicației sale pentru iOS. În schimb, Spotify a găsit trei soluții de rezolvare, pe care le consideră conforme cu politicile Apple. Dar, toate au fost în cele din urmă respinse după ce au fost supuse analizelor App Store, ceea ce a forțat compania să renunțe, în esență, la a mai oferi clienților săi o cale de achiziționare de cărți audio în aplicația sa pentru iOS.

O versiune a acestui articol a apărut pentru prima dată în buletinul informativ „Reliable Sources”.

Efectul este clar pentru potențialii cumpărători de cărți. Utilizatorii iOS care parcurg biblioteca de cărți audio a Spotify și ating o selecție, sunt întâmpinați cu un mesaj: „Doriți să ascultați? Nu puteți cumpăra cărți audio în aplicație. Știm că nu este ideal”. (Apple, desigur, vinde, de asemenea, cărți audio prin intermediul Apple Books preinstalat).

Spotify atacă Apple

În timp ce Spotify nu are nicio cale de atac reală pentru a obliga Apple să accepte aplicația sa cu soluția de rezolvare a problemelor legate de cărțile audio, se folosește de presă pentru a ataca Apple și pentru a atrage atenția asupra taxei de 30% pe care compania o percepe în cadrul aplicației, care a fost criticată de mult timp de către streamer și alții. În ultimele zile, Spotify a emis un comunicat de presă vehement și a participat la un lung reportaj pe această temă cu The New York Times.

„Credem că este esențial ca utilizatorii, factorii de decizie politică și autoritățile din domeniul concurenței să înțeleagă cu adevărat ce se întâmplă”, a explicat Clarke atunci când a fost întrebat de ce Spotify face atât de multă vâlvă în jurul acestei probleme. „Pentru că am constatat că, odată ce înțeleg ce se întâmplă, există un acord aproape unanim că este incorect.”

Clarke a spus că este important pentru companie să ridice problema în presă, deoarece utilizatorii Spotify s-ar putea să nu înțeleagă de ce experiența privind cărțile audio din aplicația iOS este atât de greoaie.


Reclamă

Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro