Șoferii care lucrează pentru Compania UMB, controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, pot câștiga mai mult decât un prefect, potrivit unei declarații făcute de un oficial din județul Vrancea. Compania cunoscută sub numele de „Regatul Asfaltului” deține contracte pentru cea mai mare parte din autostrăzile și drumurile expres finanțate prin PNRR, acoperind aproximativ 80% din totalul proiectelor.
În pofida faptului că cifrele exacte nu sunt publice, dezvăluirile făcute de oficialul din Vrancea subliniază o discrepanță relevantă între salariul unui prefect și cel al unui șofer de la UMB. Conform sursei citate, un prefect în România câștigă în jur de 19.000 de lei brut lunar, însă se estimează că un șofer de la UMB ar avea un salariu lunar de aproximativ 20.000 de lei.
„Salariile foarte mari pe care le plătește constructorul român au făcut ca mulți meseriași din domeniu, plecați la muncă în străinătate, să revină acasă”, a declarat prefectul județului Vrancea. Fenomenul evidențiază o tendință semnificativă în industria construcțiilor din România, unde salariile competitive atrag talente din diferite domenii.
Dar promisiunea unui salariu generos nu vine fără condiții. Industria construcțiilor este cunoscută pentru orele lungi de muncă și efortul fizic susținut pe care le cere angajaților. Umbrărescu a afirmat că lucrările la lotul Colonești – Oarja/Pitești, parte a Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12), vor fi finalizate în acest an.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii a declarat pe TikTok: „550 de muncitori, 100 de utilaje. Se lucrează non-stop pe Tronsonul 4 Coloneşti – Piteşti al DEx12”. Potrivit acestuia, lucrările la acest tronson avansează în mod satisfăcător și se preconizează că vor fi finalizate în luna octombrie a anului 2024.