Președintele Volodimir Zelenski a declarat recent că situația de pe frontul de luptă din Ucraina este „foarte, foarte dificilă”, subliniind necesitatea unor eforturi intense din partea forțelor ucrainene în această toamnă împotriva invaziei rusești, potrivit news.ro. Zelenski a avut o discuție îndelungată cu liderii militari, precum comandantul Oleksandr Sîrski și șeful Statului Major General, Anatoli Barhilevici, unde s-a discutat despre fiecare zonă de primă linie și scopurile viitoare.

Președintele ucrainean a accentuat importanța exercitării presiunii asupra Rusiei folosind toate mijloacele disponibile: „Cel mai important lucru este să exercităm presiuni asupra Rusiei prin toate mijloacele pentru a atinge pacea reală și justă pentru Ucraina cât mai curând posibil”, a spus acesta populației ucrainene.

Forțele rusești au continuat să-și îmbunătățească pozițiile, avansând către orașul Vuhledar în sudul regiunii Donețk, dar și mai la nord, având ca obiectiv cucerirea regiunii Donbas, conform relatarilor bloggerilor militari ucraineni. Ministerul rus al Apărării a comunicat, de asemenea, că forțele sale au capturat satul Nelipivka, situat la sud de orașul Torețk.

Zelenski a mai declarat: „Echipele noastre – ucrainene și americane – lucrează deja la tot ceea ce am discutat la New York și Washington și pregătim întâlnirea de la Ramstein”. Acesta ar fi un Ramstein special, în cadrul căruia Ucraina și partenerii săi vor aborda strategiile imediate pentru lunile viitoare, atât pe frontul de luptă, cât și pe plan diplomatic.

Zelenski a subliniat nevoia de susținere externă, cerând partenerilor să livreze asistența necesară pentru ca Ucraina să câștige războiul: „Puterea armelor și puterea diplomației funcționează întotdeauna eficient doar împreună”, a afirmat el. De asemenea, președintele a anunțat că țara sa este pe punctul de a semna al 27-lea acord bilateral de securitate, fără a specifica despre ce țară este vorba.

În discuțiile recente, Zelenski a subliniat importanța dotării soldaților cu armamentul și echipamentul necesar, precum și transparența și corectitudinea în cadrul Ministerului Apărării, sporind măsurile de reformă solicitate de partenerii internaționali. „Toate măsurile reale de reformă trebuie să fie puse în aplicare pe deplin”, a subliniat președintele ucrainean, subliniind nevoia de transparență înainte de aderarea la NATO, o dorință a Kievului.