Est cert că în lipsa efortului fizic starea generală a fiecărui organism se dereglează, diminuandu-și capacitățile și funcțiile vitale. Aflati în repaus constant, mușchii și articulațiile se deteriorează, fără a mai putea susține trupul și făcând treptat deplasarea tot mai dificilă.

Astfel, odată cu acest proces efectuat în detrimentul organismului nostru, bolile precum constipația cronică, varicele, hemoroizi sau problemele cardiace apar inevitabil.Totodată în timp, sedentarismul afectează și respirația, cauzează probleme cerebrale , hepatice, renale și chiar tulburări metabolice. Obezitatea,una dintre bolile ce și-au făcut loc în societatea noastră iva pune stăpânire pe organism.

Potrivit specialiștilor, lipsa de mișcare constantă este și o cauza a hipertensiunii, a colesterolului mărit,sau a bolilor inimii. Poate printre cele mai grave disfuncții aduse de sedentarism sunt cele ale oaselor.

„Până la 25 de ani, masă osoasă este în formare. Apoi, scade progresiv cu vârsta, putându-se ajunge la maladia tăcută numită osteoporoză. Această boală este agravată de sedentarism, dat fiind că mișcarea este baza dezvoltării sistemului osos puternic și a articulațiilor sănătoase. Cel mai eficient remediu și, mai ales, mod de prevenire a acestei boli, rămâne mișcarea constantă și susținută. Plimbările lungi, dansul lejer, exercițiile moderate sunt binevenite la orice vârstă și cu efecte valoroase asupra sănătății. Un regim alimentar bogat în calciu și vitamina D, consumul responsabil de alcool, renunțarea la fumat și creșterea nivelului de educație în privința osteoporozei și a factorilor de risc sunt pași simpli de urmat pentru a preveni.” precizează  dr. Salvina Mihalcea, vicepreședintele Asociației pentru Prevenirea Osteoporozei din România (ASPOR).

Deși contextul actual nu ne permite să ieșim în aer liber pentru mișcare, medicii recomandă să ne alocăm un timp pentru mișcare chiar în intimitatea casei noastre. Indiferent de vârstă, câteva exerciții esențiale de punere în mișcare a sângelui pot fi efectuate în mai puțin de 10 minute.

Dacă aveți posibilitatea să ieșiți în curte, terasă sau chiar balcon să realizați programul de sport la aer proaspăt, veți simți cu adevărat o regivorare după scurt timp.