Reclamă
Reclamă

Ministerul Transporturilor a anunțat că a publicat un proiect de ordin pentru introducerea sistemului de siguranță rutieră „2+1” pe drumurile naționale administrate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Acest sistem are scopul de a îmbunătăți siguranța rutieră și constă în amenajarea benzilor de circulație într-o configurație „2+1”, unde banda centrală poate fi utilizată ca o bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție.

Ghidul tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1

Ministerul Transporturilor a elaborat un ghid tehnic care stabilește regulile și condițiile minime obligatorii pentru amenajarea drumurilor în sistemul de circulație 2+1. Acest ghid respectă prevederile legale referitoare la regimul drumurilor și semnalizarea rutieră, având în vedere siguranța rutieră pe drumurile naționale europene, naționale principale și naționale secundare, administrate de CNAIR.

Se schimbă regulile de circulație în România! Va fi implementat „modelul suedez” pe drumurile naționale. Ce înseamnă sistemul 2+1

Reclamă

Implementarea sistemului 2+1 în România

Sistemul 2+1 a fost implementat în România ca proiect pilot pe drumul național DN 2, pe sectorul km 30+200 – 40+200, administrat de CNAIR. Proiectul pilot a avut rezultate încurajatoare, constatându-se o scădere a numărului de accidente rutiere și a ambuteiajelor. Aceste rezultate favorabile au determinat Ministerul Transporturilor să propună introducerea acestui sistem pe mai multe drumuri naționale.

Sistemul de circulație 2+1 aduce numeroase beneficii în ceea ce privește siguranța rutieră. Prin utilizarea benzilor de depășire alternativă, se reduce riscul de producere a coliziunilor frontale și laterale între vehicule. De asemenea, acest sistem contribuie la fluidizarea traficului și la reducerea ambuteiajelor.

Pe drumul național DN 2, care este considerat unul dintre cele mai periculoase drumuri din țară, există peste 500 de cruci, simbolizând locurile unde s-au produs accidente rutiere grave.

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a inclus Autostrada Moldovei în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), evidențiind importanța acestui proiect prin menționarea crucilor de pe DN 2. Acesta a solicitat, de asemenea, sprijinul Ministerului Afacerilor Interne pentru continuarea proiectului și îmbunătățirea siguranței rutiere pe acest drum.

Reclamă
Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro