Reclamă

Comisia pentru transporturi din Camera Deputaților a votat, de curând, un amendament. Acesta va modifica din temelii Codul Rutier din România. Potrivit acestei modificări, șoferii care au permisul reținut și vor să beneficiere de reducerea perioadei de suspendare trebuie să plătească amenzile de circulație. Dacă nu vor face acest lucru, vor rămâne în continuare fără permis. 

Președintele Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților, Cătălin Drulă, a vorbit despre acest amendament. Conform liderului USR, fiindcă această condiție nu exista, mulți șoferi care încălcau legea obțineau permisul de conducere mai repede, fără să achite amenda. 

Schimbări radicale la Codul Rutier

Mai clar, s-a închis acea portiță care le permitea șoferilor să beneficieze de reducerea suspendării permisului, însă ei nu țineau cont de „partea lor” de „înțelegere”.  

Reamintim că punctul amendă ar trebui să crească în momentul în care crește și salariul minim. Mai clar, valoarea acestuia trebuie să fie 10% din salariul minim. Nu s-a întâmplat acest lucru. Valoarea punctului amendă este plafonată la 145 de lei, din 2017. Este puțin probabil ca aceasta să crească în 2023, odată cu majorarea salariului minim. 

Schimbări radicale la Codul Rutier 2023: Acești șoferi NU mai pot avea permis de conducere
Sursa photo: PlayTech

Momentan legea nu este valabilă. Aceasta trebuie să fie votată și de alte comisii de specialitate. Ulterior, ea va merge la vot în plenul Camerei Deputaților, care este for decizional în acest caz. 

Regulile pentru șoferi se vor schimba destul de mult în anii ce urmează. Reamintim că purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, a anunțat recent un proiect de lege privind monitorizarea eficientă a traficului rutier. 

Este vorba despre un sistem de monitorizare, denumit e-SIGUR, care va monitoriza corect traficul rutier din țară. Acesta va cuprinde 1.000 de sisteme de verificare a vitezei, 300 de radare mobile și 500 de camere de luat vederi. 

„Noul Sistem integrat de monitorizare se va numi e-SIGUR şi va fi complementar sistemelor inteligente de transport deja existente”, a mai declarat Cărbunaru, menționând că reprezintă un jalon asumat prin PNRR. 


Reclamă

Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro