Reclamă

Șoferii din România vor trebui să plătească o nouă taxă pentru a putea avea acces în anumite zone ale orașului. O lege recent adoptată are ca scop creșterea siguranței în trafic și reducerea poluării. Potrivit legii, Bucureștiul și alte municipii mari vor trebui să desemneze în următorii ani zone cu emisii scăzute. În aceste zone, doar vehiculele care respectă regulile sau plătesc o taxă vor fi permise.

Potrivit Legii 155/2023, denumită și Legea ZNSE, zonele cu nivel scăzut de emisii (ZNSE) vor fi definite de autoritățile locale și vor impune restricții sau taxe pentru accesul autovehiculelor în vederea îmbunătățirii calității aerului și reducerii poluării. Până în vara lui 2025, autoritățile trebuie să stabilească astfel de zone în București și în alte municipii importante precum Bacău, Baia Mare, Brașov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești și Timișoara.

Noi taxe pentru șoferii din România

Zonele ZNSE vor fi marcate și vor exista două tipuri: cele cu tarife de acces și cele cu reguli de acces. În zonele cu tarife de acces, autoritățile trebuie să asigure un control strict al intrării, în timp ce în zonele cu reguli de acces nu sunt necesare bariere sau mecanisme de control, dar controalele aleatorii vor fi efectuate de poliția locală.

Pentru a intra în aceste zone, șoferii români trebuie să respecte standardele de emisii ale zonei respective, să plătească taxa de acces, dacă este cazul, și pot beneficia de excepții sau reduceri de până la 100% la plata taxei.

Șoferii din România vor trebui să plătească o nouă taxă pentru a putea avea acces în anumite zone ale orașului. O lege recent adoptată are ca scop creșterea siguranței în trafic și reducerea poluării. Potrivit legii, Bucureștiul și alte municipii mari vor trebui să desemneze în următorii ani zone cu emisii scăzute. În aceste zone, doar vehiculele care respectă regulile sau plătesc o taxă vor fi permise.

Schimbări radicale pentru toți conducătorii auto

Până la sfârșitul anului, autoritățile trebuie să stabilească metodologia pentru regulile de acces și aplicarea tarifelor, precum și excepțiile aplicabile ZNSE. De asemenea, până la 1 noiembrie 2026, municipiile reședință de județ vor trebui să desemneze benzi dedicate transportului în comun pentru liniile cu viteză redusă de deplasare.

Un plan de mobilitate urbană durabilă trebuie, de asemenea, implementat, având ca scop îmbunătățirea accesibilității și conectivității între localități și dezvoltarea unei oferte integrate, intermodale și sustenabile de transport pentru toate formele de mobilitate și transport. Acest plan acoperă atât transportul public, cât și cel privat, de pasageri și de marfă, motorizat și nemotorizat, în mișcare sau în staționare.


Reclamă

Share.

Tânăr jurnalist de 25 de ani, absolventă a Facultății de Litere din Craiova, promptă atunci când vine vorba de redactarea articolelor de calitate, Mădălina a mai profesat în domeniu pentru cunoscute publicații din branșă. Iubește autenticitatea și este mereu la curent cu tot ceea ce se întâmplă în domeniul pe care a ales să-l urmeze. Este dinamică, informată și gata să facă față oricărei provocări, indiferent cât de dificilă pare.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro