Un studiu recent publicat de Washington Post a dezvăluit că implicarea utilizatorilor pe Facebook și Instagram pentru postările instituțiilor de presă și ale partidelor politice în campanie a suferit un declin semnificativ, în timp ce Meta (compania mamă) a înregistrat o creștere a veniturilor din reclame electorale. Scăderea vizibilității postărilor politice a fost o decizie a companiei pentru a se distanța de criticile privind moderarea conținutului politic.
Conform studiului, cele mai citate 25 de instituții de presă din Statele Unite au văzut o scădere de 75% a interacțiunii urmăritorilor pe Facebook în ultimii doi ani. Această scădere de implicare s-a remarcat și pe Instagram, dar într-o măsură mai mică, cu un declin de 58% începând cu anul 2022.
Această reducere a vizibilității a avut ca efect forțarea partidelor să investească mai mult în reclame electorale pentru a ajunge la electorat, contribuind astfel la o creștere semnificativă a veniturilor Meta din acest sector. Potrivit eMarketeer, veniturile Meta din reclamele electorale se așteaptă să atingă 605 milioane de dolari în acest an, față de 324 milioane de dolari în 2020.
Decizia Meta de a reduce vizibilitatea conținutului politic și consecințele sale asupra implicării utilizatorilor și veniturilor din reclamele electorale arată o schimbare importantă în modul în care compania abordează conținutul politic și interacțiunea utilizatorilor pe platformele sale.