Sărăcia și lipsa educației sunt strâns legate, conform datelor recente furnizate de Eurostat. Acestea arată că o treime din populația Uniunii Europene cu un nivel scăzut de studii se consideră săracă. Grecia conduce acest clasament îngrijorător, iar România ocupă locul șase.
„Conform studiului, Grecia a avut cea mai mare pondere de oameni cu un nivel scăzut de educație, care au fost considerați a fi săraci din punct de vedere subiectiv, cu un procentaj de peste 81%. Grecia este urmată de Bulgaria cu peste 60% și Slovacia cu aproape 59%. România se află pe locul 6 în acest clasament cu un procentaj de peste 40%”, a transmis Bianca Timșa, jurnalist Digi24.
Liviu Deceanu, economist, declară că fenomenul observat în Europa demonstrează importanța educației în creșterea nivelului de trai: „Se remarcă, în ultima perioadă, într-adevăr o corelație destul de ridicată între nivelul de trai și nivelul de instruire. Atât pentru România, cât și pentru UE, e important să se prioritizeze educația. Educația duce la bunăstare fără îndoială, o arată aceste studii, și o educație de calitate va duce și la o creștere a PIB-ului unei țări, la creșterea competitivității economice.”
Un tânăr subliniază rolul pe care studiile îl joacă în a îmbunătăți șansele pe piața muncii: „Studiile te ajută foarte mult ca să îți crești nivelul de trai. Automat, dacă ai o diplomă, ești mai bine văzut în societate și îți aduce un plus valoare atunci când îți cauți un job”.
De asemenea, un alt tânăr adaugă: „Cei care studiază vor să facă mai mulți bani, iar ceilalți rămân așa și nu încearcă să iasă din confortul lor. Te ajută studiile să îți găsești mai ușor un loc de muncă? Cum este în cazul tău? Da, mi se pare ca da, cu cât ai mai multe studii, cu atât te ajută mai mult”.
Potrivit Eurostat, sărăcia subiectivă se referă la modul în care indivizii își percep propria situație financiară și materială, ceea ce poate afecta și percepția despre nivelul lor de trai. În această situație, România se afla pe locul șase, cu peste 40% din populație resimțind efectele unui nivel scăzut de instruire asupra sărăciei subiective.