Într-o realitate alarmantă, trei din 10 copii din mediul rural nu frecventează școala, potrivit celor mai recente date ale Ministerului Educației, iar sărăcia este principalul motiv pentru care părinții iau această decizie dificilă. Inovații precum demersul unui director de școală comunală, care vizitează familiile pentru a încuraja participarea copiilor la educație, arată încercări de rezolvare a problemei.
Mihaela Dobrin, mamă a șase copii din comuna Unirea, jud. Călărași, reflectă realitatea cu care se confruntă multe familii. Cu toate că își dorește un viitor mai bun pentru copiii săi, lipsa resurselor financiare devine un obstacol major.
Liviu Moise, directorul unei școli gimnaziale din Unirea, a adoptat o abordare personală, mergând din casă în casă pentru a-i încuraja pe părinți să-și trimită copiii la școală. Această metodă parțial succesă Andreea Bujor, reprezentant al unui ONG de educație, subliniază că sărăcia și mentalitățile părinților contribuie la absenteismul școlar.
În pofida eforturilor unor directori și a asistenței externe, precum rechizitele donate de ONG-uri, numai șapte din 10 copii sunt integrați în sistemul de educație. Raportul Ministerului Educației marchează o discrepanță alarmantă și face apel la nevoia de soluții pentru reintegrarea acestor tineri.