Samsung România a lansat campania ‘Samsung & AI. Uimitoare separat. Extraordinare împreună’, destinat să le arate consumatorilor avantajele integrării inteligenței artificiale (AI) în viața de zi cu zi. Campania vine ca răspuns la un studiu realizat de Kantar România, în care se arată că românii cu venituri peste medie sunt deschiși la utilizarea AI, chiar dacă au cunoștințe limitate despre aceasta.

Studiul, efectuat de Kantar pentru Samsung România, relevă că 67% dintre românii cu venituri de peste 5000 de lei, din zone urbane și care dețin produse electronice premium, declară că înțeleg AI-ul și pot menționa produse sau servicii care folosesc deja această tehnologie. Exemplele cele mai comune includ GPS-ul mașinii și AI-ul generativ, cum ar fi ChatGPT. Cu toate acestea, cunoștințele lor rămân limitate.

Majoritatea respondenților (69%) consideră că dezvoltarea AI va aduce beneficii pe termen lung, iar 85% dintre cei cu venituri de peste 10.000 de lei lunar cred că AI-ul poate completa aptitudinile umane la locul de muncă. De asemenea, aproximativ 70% dintre acești respondenți afirmă că AI-ul le economisește timp prin reducerea activităților repetitive, iar 60% au început deja să integreze AI-ul în viața lor cotidiană prin asistenți virtuali digitali și aplicații de monitorizare a sănătății.

Pe de altă parte, aprox. 30% dintre respondenți rămân îngrijorați de AI, văzându-l ca un posibil factor de dependență și o amenințare pentru anumite locuri de muncă. În rândul tinerilor sub 24 de ani, AI-ul este legat aproape exclusiv de viața digitală, fiind folosit în principal pentru traducerea textelor și căutarea informațiilor online.

Pentru Samsung, anul 2024 marchează un punct de cotitură în utilizarea AI, tehnologie în care compania investește de mulți ani. Viziunea ‘AI for All’ a fost prezentată la începutul anului în cadrul conferinței de presă CES, cu accent pe gestionarea facilă a dispozitivelor prin intermediul AI. Acest angajament se reflectă și în lansarea telefoanelor din seria Galaxy S24, dotate cu Galaxy AI, care a avut loc tot în acest an.

Samsung continuă să aducă AI-ul mai aproape de consumatori prin produse inovative, cum ar fi electrocasnicele din gama Bespoke AI și televizoarele AI, lansate în 2024. Întreaga campanie ‘Samsung & AI. Uimitoare separat. Extraordinare împreună’ are scopul de a simplifica conceptul de AI și de a arăta consumatorilor beneficiile lui.

Simona Panait, Director de Marketing la Samsung Electronics România & Bulgaria, a declarat: ‘Prin această campanie locală, dorim să evidențiem modul în care AI-ul poate simplifica și îmbunătăți viața de zi cu zi a utilizatorilor noștri. De la echilibrarea vieții profesionale cu cea personală, până la optimizarea activităților de familie și oferirea unor experiențe de divertisment de calitate, tehnologiile noastre AI sunt concepute pentru a răspunde nevoilor variate ale consumatorilor moderni.’

Campania se va desfășura în două faze: prima fază se va concentra pe informarea publicului cu privire la percepțiile și asocierile actuale despre AI, iar a doua fază va include interviuri cu experți în domeniu pentru a sublinia beneficiile reale ale AI. De asemenea, Samsung va organiza demonstrații interactive începând cu luna iulie, precum AI Café în Iulius Mall Cluj, unde consumatorii vor putea experimenta direct tehnologiile AI.