Circulația pe drumurile României cu cauciucuri uzate reprezintă nu doar un pericol pentru șoferi și ceilalți participanți la trafic, ci și o încălcare a legii care poate atrage amenzi usturătoare.

Indiferent de condițiile meteo, șoferii trebuie să fie conștienți că amenda este valabilă și că pot primi sancțiuni dacă sunt prinși de polițiști.

Contravenția de a conduce un autovehicul cu anvelope uzate peste limita admisă este prevăzută în Art. 100, pct. 6 din legea 195/2002 și se sancționează cu amendă în clasa a II-a de sancțiuni.

Asta înseamnă că șoferii pot primi 4 sau 5 puncte de amendă pentru circulația cu anvelope uzate, indiferent de condițiile de drum.

Amenda pe care șoferii o primesc în astfel de situații variază între 580 și 725 de lei, conform informațiilor de pe promotor.ro. Aceasta poate afecta semnificativ bugetul șoferilor și poate fi evitată prin îngrijirea și înlocuirea anvelopelor la momentul potrivit.

Cum să identifici anvelopele uzate

Pentru a evita amenzi și a asigura siguranța în trafic, conducătorii auto ar trebui să verifice în mod regulat starea anvelopelor, indiferent dacă circulă în oraș sau pe distanțe mai lungi.

Este important să fie atenți la posibile tăieturi, gâlme sau alte defecte ale anvelopei. Dacă acestea pot fi reparate la vulcanizare și cauciucul nu este foarte uzat, șoferii pot economisi bani. Cu toate acestea, anvelopele trebuie schimbate în momentul în care prezintă probleme grave.

S-a schimbat legea în România! Amenzi usturătoare pentru șoferii care nu fac această schimbare la mașină

Un alt aspect esențial de luat în considerare este indicatorul de uzură al anvelopelor. Acesta constă în nervuri mici, perpendiculare pe anvelopă, aflate la o înălțime de cel puțin 1.6 mm față de baza anvelopei. Aceste nervuri devin vizibile doar atunci când stratul superior al cauciucului este uzat.

De regulă, o anvelopă nouă are un strat superior cu o adâncime între 7 mm și 9.5 mm. Cu toate acestea, specialiștii recomandă înlocuirea anvelopelor de iarnă atunci când acest strat ajunge sub 4 mm. Această măsură este esențială pentru siguranța în timpul sezonului rece, când aderența la drum este vitală.