Guvernul a adoptat vineri un proiect de lege care vizează reașezarea sistemului de asigurări obligatorii pentru vehicule, inclusiv pentru bicicletele electrice și trotinetele electrice. Potrivit purtătorului de cuvânt al Executivului, Mihai Constantin, acest proiect de lege va intra în procesul parlamentar de aprobare și va fi pus în aplicare după aceea.

Odată cu adoptarea acestui proiect de lege, bicicletele electrice și trotinetele electrice, care nu sunt supuse înmatriculării sau înregistrării conform legislației naționale, vor avea obligația de a fi asigurate. Mihai Constantin a oferit aceste două exemple ca fiind relevante în acest caz.

Excepții de la obligativitatea asigurării RCA

Cu toate acestea, proiectul de lege prevede și excepții de la obligativitatea asigurării RCA. Vehiculele retrase temporar sau permanent din circulație și a căror utilizare este interzisă nu vor fi supuse acestei obligații de asigurare. Fotoliile rulante sau vehiculele similare cu propulsie proprie, destinate exclusiv persoanelor cu dizabilități fizice locomotorii, vor fi, de asemenea, exceptate de la asigurarea obligatorie.

De asemenea, utilizarea vehiculelor în cadrul evenimentelor și activităților sportive cu motor, inclusiv a curselor și competițiilor, va fi exceptată de la asigurarea RCA, cu condiția ca organizatorul sau orice altă parte implicată în eveniment să aibă încheiată o asigurare sau să pună la dispoziție o garanție alternativă care să acopere eventualele prejudicii.

Impactul noilor reglementări asupra societății

Obligativitatea asigurării pentru bicicletele electrice și trotinetele electrice a generat deja o serie de reacții în rândul cicliștilor și al utilizatorilor acestor vehicule. Unii susțin că această măsură este necesară pentru a asigura protecția și siguranța în trafic, în timp ce alții critică decizia guvernului, considerând-o o limitare a libertății și o povară financiară nejustificată.