Totuși, diferiți specialiști vorbesc despre planurile pe care le-ar avea președintele rus.

Unii spun că acesta ar fi bolnav grav și a invadat Ucraina pentru a rămâne în istorie, fiindcă simte că se apropie sfârșitul. Altul, cum ar fi profesorul Timothy Snyder, de la Universitatea Yale, susține că președintele Putin intenționează să provoace o foamete mare care să forțeze Occidentul să pună capăt sancțiunilor.

Care este planul lui Vladimir Putin

Snyder a subliniat că nu sunt semne care să indice că Rusia va ori prea curând blocajul asupra exporturilor cerealelor ucrainene. Țara vecină este un mare producător mondial de cereale, alimentând în principal țări din Orientul Mijlociu și din Asia.

Acest plan nu este doar de a destabiliza Ucraina prin întreruperea exporturilor, ci și de a destabiliza Uniunea Europeană, prin generarea unor valuri de refugiați din Africa de Nord și Orientul Mijlociu. Aceste zone primesc mâncare de la Ucraina.

„Când vor începe revoltele din cauza crizei alimentare și pe măsură ce foametea se va răspândi, propaganda rusă va da vina pe Ucraina și va cere recunoașterea câștigurilor teritoriale ale Rusiei în Ucraina, precum și ridicarea tuturor sancțiunilor”, a spus Snyder.

S-a aflat! Acesta este planul malefic al lui Vladimir Putin! Expert: Foametea se va răspândi
Sursa: Social Media

Prețurile vor exploda din cauza Rusiei

Ucraina a stabilit două rute prin Polonia şi România pentru a exporta cereale şi a preveni o criză alimentară globală, însă blocajele au încetinit lanţul de aprovizionare, a declarat, duminică, viceministrul ucrainean de Externe.

Un oficial ucrainean a declarat că securitatea alimentară globală este în pericol, fiindcă invazia Moscovei asupra Kievului a oprit exporturile de cereale din Ucraina prin Marea Neagră. Din cauza acestui lucru prețurile cresc enorm de mult în toată lumea.

Ucraina este al patrulea cel mai mare exportator de cereale din lume şi susţine că există aproximativ 30 de milioane de tone de cereale stocate pe teritoriul deţinut ucrainean, pe care încearcă să le exporte pe cale terestră, fluvială şi ferată.