România ajunge să trimită în alte state produsele premium. Astfel, rămân în țară produsele de o categorie inferioară, destinate comerțului. Producătorii români nu duc lipsă de cereri din export. Astfel, mizează mai nou strict pe acest sector. Din acest motiv, cele mai calitative produse alimentare fabricate în România ajung să fie trimise în alte state.
Cele mai alese produse fabricate în România ajung pe mesele străinilor
Mâncăm produse de o calitate îndoielnică pentru că preferăm să trimitem la export ceea ce producem la nivel înalt. Astfel, în ultimii ani, din România au ajuns pe mesele străinilor mezeluri, brânzeturi, uleiuri, dar și conserve. Prețurile lor sunt mult mai accesibile decât ale celor produse în alte state. Astfel, sunt și preferate de majoritatea cumpărătorilor din alte state.
Un alt motiv pentru care sunt mereu alese de pe rafturile din magazine este gustul lor. Mai mult, în ultima perioadă dulciurile precum prăjiturile de casă sau tradiționalul cozonac românesc sunt la mare căutare.
Multe fabrici din România aleg să trimită la export cea mai mare parte din producție.
„Facem acum 2-3 tone de brânză în fiecare zi și vindem brânza în 12 țări plus România și suntem mândri că ajungem în comunitățile de români din toată lumea chiar și în America. Vindem nostalgie.”, susține proprietarul unei fabrici de brânzeturi.
Lactate de la noi pleacă spre destinații precum Belgia, Marea Britanie, Luxemburg, Austria sau Germania. Mulți producători de la noi visează să ajungă pe piața din America. Pentru acest pas este însă nevoie de proceduri specifice și de mult timp de așteptare. Puține dintre companiile care încearcă și reușesc acest lucru.
„Am început să exportăm în octombrie anul trecut, 2022, în Marea Britanie, Luxembourg și Bruxelles. Acum trei luni de zile am obținut o certificare EDA, este o autorizare care ne permite să ne permite să exportăm pe piața din Statele Unite ale Americii.”, susține o altă proprietară a unui lanț de fabrici de brânzeturi.
Specialiștii în marketing susțin că românii au toate atu-urile pentru a vinde în străinătate. Mai ales că în general, produsele tradiționale sunt prezentate în centrul unor povești.
„Avem produse de calitate foarte bună din Europa, avem povești, iar comerțul se face după ce ai fost văzut de mai multe ori și ai demonstrat că ești corect și că ești onest și că știi să ții o relație de afacere.”, a precizat Decebal Pădure, președintele Asociației pentru Promovarea Alimentului Românesc.