Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat, recent un ghid al ajutorului de 1.400 de lei pe care îl primesc românii cu venituri mici. Iată ce pot face persoanele care pot fi găsite în anumite situații speciale.  

Reamintim că în curând, persoanele cu venituri mici din România vor primi în curând 700 de lei pentru plata facturilor la energie. Este vorba despre un ajutor total de 1.400 lei , însă se plătește în două tranșe. Așadar, prima tranșă va ajunge în curând în posesia oamenilor care au probleme financiare. Cea de-a doua tranșă va fi acordată în toamnă. Banii vor putea fi folosiți numai pentru plata facturilor. În acest context, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat un ghid care ar trebui să ajute pe oamenii cu situații speciale.  

În ghid se regăsesc mai multe informații importante pentru românii care urmează să primească acest ajutor financiar din partea statului. În primul rând, se precizează clar care sunt documentele de care au nevoie românii pentru a își plăti facturile.  

Care sunt documentele obligatorii

Documentele obligatorii necesare pentru efectuarea de plăți prin mandat poștal sunt:  

  •  cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poștal, în original;  
  • actul de identitate al beneficiarului de sprijin, în original;  
  • documentul/ documentele justificativ/ justificative prin care face dovada datoriei curente şi/ sau restante față de furnizorul de energie şi/ sau, după caz, față de asociația de proprietari/ locatari.  

O altă informație importantă este că certificatul de validare a datoriei trebuie prezentate în original. Pe de altă parte, facturile la energie pot fi prezentate în original sau pe telefon în format electronic.  

Românii cu venituri mici primesc 1.400 de lei de la stat! MIPE a dat toate detaliile despre acordarea banilor
Sursa: Social media

De asemenea, românii care nu se pot deplasa la oficiul poștal din cauza unei probleme de sănătate sau altei situații de dificultate, atunci se va accepta o împuternicire.   

Mai clar împuternicirea va fi acceptată în cazul copiilor înscriși pe cardul de energie persoanelor încadrate în grad de handicap, înscrise pe cadrul de energie sau celor vârstnice imobilizate la pat sau fără sprijin.   

Informații importante pentru toți românii

În cazul în care factura este emisă pe un nume diferit, dar locul de consum este același plata prin servicii de mandat. Poștal se va putea face pe baza documentelor normale fiindcă locul de consum înscris pe card este același cu locul de consum înscris pe factura de energie.  

Pe de altă parte, dacă locul de consum este diferit de adresa de pe cardul de energie, atunci nu se poate efectua plata, nefiind îndeplinite condițiile legale. Dacă beneficiarul dorește să efectueze plata la adresa menționată pe factură, trebuie să își clarifice situația locativă prin stabilirea reședinței la adresa pe care o dorește. Ulterior se va face verificarea condițiilor de eligibilitate la locul de consum. În funcție de rezultatele verificărilor, se va emite card pentru noul loc de consum, însă plățile pot fi realizate începând cu a 2-a tranșă.  

Cum se pot plăti facturile cu ajutorul poștașului

În același timp, persoanele care nu se pot deplasa la oficiul poștal trebuie să sune și să solicite prezența poștașului la locul de consum în vederea plății facturilor. În acest caz, poștașii sunt obligați să facă următoarele verificări:  

  • să verifice valabilitatea cardului de energie prin citirea codului de bare înscris pe cardul de energie;  
  • să verifice identitatea beneficiarului de sprijin prin confruntarea datelor de identificare înscrise pe card cu datele de identificare din cartea/ buletinul de identitate. Dacă sunt mai mulți beneficiari înscriși pe card, este suficientă verificarea unuia singur dintre aceștia, respectiv a beneficiarului care efectuează plata prin servicii de mandat poștal;  
  • să verifice corelarea informațiilor din cardul de energie cu factura emisă de furnizorul de energie;  
  • să completeze dovada serviciilor de mandat poștal și să o înmâneze beneficiarului de sprijin;  
  • să predea pentru operare la oficiul poștal sau după caz să opereze plata prin servicii de mandat poștal, respectiv să transfere banii în termen de trei zile la furnizorul de energie/ asociația de proprietari/ locatari;  
  • să se asigure de păstrarea și arhivarea electronică a documentelor justificative în baza cărora s-au efectuat plățile prin servicii de mandat poștal: facturi, chitanțe, ordine de plată, avize de însoțire a mărfii etc.