Epidemia din România a scos la înaintare foarte multe probleme întâlnite în sistemul de învățământ.

Situații neașteptate au fost găsite de la învățământul preșcolar și până la învățământul univeristar de stat.
Cea mai gravă problemă este la elevii care în procente de aproape 50% nu au acces la internet sau o o tabletă ori laptop.

Cursurile se vor face online pentru copii până la finalul anului. Există totuși și riscul să se continuie și din toamnă, tot de acasă. Astfel, elevii din România vor avea nevoie cu toții de internet și un telefon, laptop sau tabletă.

Uniunea Europeană sprijină țările membre, inclusiv România. Uniunea a pus la dispoziţie statelor membre un buget de 37 de miliarde de euro în cadrul Politicii de coeziune. Astfel, banii vor fi împărțiți țărilor care au nevoie cu adevărat de sprijin în sistemul de învățământ.

În România, peste 45% dintre elevi nu ai avut acces la internet sau la calculatoare, tablete sau un telefon performant. Astfel, elevii nevoiți să facă orele online, nu au avut cum.

Mulţi din elevii care au fost nevoiţi să facă şcoala online nu au avut tablete sau calculatoare, acces la internet.
Unul din trei copii nu are parte de această facilitate. Din acest motiv, România are nevoie de sprijin.

„Există câteva provocări importante în zonele rurale şi îndepărtate. Dificultăţile cu care se confruntă comunităţile rurale din Europa, inclusiv în România, sunt foarte asemănătoare: lipsa de conectivitate, lipsa de echipament şi insuficienţă de competenţe şi încredere a cadrelor didactice şi a elevilor. Trebuie să ne asigurăm că nimeni nu este lăsat în urmă”, a declarat Mariya Gabriel pentru Mediafax.

Plan de acțiune pentru educația digitală

„Comisia Europeană va prezenta un plan de acţiune actualizat pentru educaţie digitală. Vom stabili o serie de măsuri pentru a sprijini statele membre şi instituţiile de învăţământ în echiparea educatorilor şi a cursanţilor cu competenţe digitale. Asta astfel încât să poată obţine beneficiile maxime de aceste instrumente şi abordări”.

Pentru digitalizarea educației se poate apela la fonduri europene speciale.

“Am propus două iniţiative de investiţii pentru răspunsuri la Coronavirus pentru a aborda atât criza de urgenţă în sănătate, cât şi consecinţele socio-economice ale acesteia. Am direcţionat 37 de miliarde de euro în cadrul Politicii de coeziune pentru a ajuta sistemele naţionale de îngrijire a sănătăţii, IMM-urile şi lucrătorii, dar şi furnizorii de educaţie şi formare şi studenţi. De exemplu, Fondul social european poate sprijini instituţiile de educaţie şi formare profesională pentru a oferi oportunităţi de învăţare la distanţă, precum şi consiliere şi consiliere cu privire la şcolarizarea la domiciliu. De asemenea, am oferit flexibilitate suplimentară în regulile fondurilor, permiţând statelor membre să redirecţioneze rapid resursele către cele mai urgente necesităţi”, a declarat comisarul european pe educaţie.