Reclamă

Intrarea României în spațiul Schengen a adus bucurie multor șoferi, dar a generat provocări considerabile pentru afaceriștii din vestul țării, mai ales în zonele de graniță. Traficul diminuat semnificativ în Vama Nădlac a condus la scăderi ale încasărilor, unele afaceri raportând pierderi de până la 70%.

Administratorii tonetelor de viniete din Vama Nădlac se văd amenințați cu falimentul din cauza scăderii cererii. O angajată a unei astfel de tonete a declarat: „Astăzi am vândut 3, altădată vindeam 20-30. Activitatea a scăzut enorm de mult, enorm!” În plus, pericolul pierderii locurilor de muncă este o preocupare constantă în rândul angajaților.

Jarmila Kromek, administratorul unei tonete cu viniete, a remarcat o scădere de 70% a încasărilor, subliniind posibila intrare în șomaj a echipei sale de opt angajați. „Probabil intrăm în șomaj toți și nu numai noi, aproape toți agenții economici și toate firmele care sunt de-a lungul drumului,” a spus ea.

Afaceriștii care dețin benzinării, restaurante sau pensiuni resimt și ei efectele negative. Mihai Hegyes, patronul unei benzinării, a constatat o reducere semnificativă a traficului de camioane, evidențiind un declin de 30-40% al afacerii sale: „După intrarea în Schengen, a scăzut drastic transportul, fiindcă nu mai vin camioane.”

Localnicii și autoritățile locale din Nădlac sunt preocupați de aceste schimbări. Primarul orașului, Mircea Onea, a evidențiat impactul asupra bugetului local, menționând că scăderea traficului și efectele economice adverse ar putea duce la „desființarea locurilor de muncă, desființarea punctelor de lucru ale unor societăți comerciale.”

O soluție propusă de autorități pentru revitalizarea economică a regiunii este deschiderea către autostrada A1, care ar putea aduce o rază de speranță afacerilor afectate din Nădlac.


Reclamă

Share.
© 2025 Editura Substantial SRL – substantial.ro