România a obținut un succes important la Curtea de Justiție a Uniunii Europene, care a anulat prevederea din Pachetul Mobilitate I ce obliga operatorii de transport rutier să aducă vehiculele înapoi la centrul operațional din statul membru de stabilire la fiecare opt săptămâni, a transmis News.ro, citând Ministerul Afacerilor Externe (MAE) de la București.
Ministerul Afacerilor Externe și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au salutat hotărârea pronunțată pe 4 octombrie 2024 în cauza C-547/20, în care România a contestat prevederile adoptate de Parlamentul European și Consiliu. „Prin respectiva hotărâre, instanţa UE a dat câştig de cauză României”, a declarat MAE, subliniind rolul Agentului Guvernamental pentru Curtea de Justiție a UE și al juriștilor Serviciului Contencios UE din cadrul MAE în reprezentarea statului român.
Hotărârea este considerată rezultatul unei colaborări eficiente între Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Ministerul Muncii și Securității Sociale și Consiliul Concurenței. Aceasta este definitivă, potrivit comunicatului oficial.
Pachetul Mobilitate I, alcătuit din trei acte legislative, a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la 31 iulie 2020 și include reglementări privind cerințele minime referitoare la duratele de conducere și repaus ale șoferilor, precum și cerințe de control. Anumite prevederi ale acestui pachet au fost contestate de România și alte șase state membre ale UE, având în vedere posibilele efecte negative asupra pieței interne și competitivității transportului de mărfuri.
Inițierea cauzei C-547/20 a fost parte a eforturilor României de a anula prevederile considerate ca având implicații nefavorabile. În plus față de propriile demersuri, România a susținut și acțiunile în anulare declanșate de alte state membre ale UE, cum ar fi Lituania, Bulgaria, Cipru, Ungaria, Malta și Polonia.