În încercarea de a combate schimbările climatice și de a crește gradul de conștientizare, un proiect școlar a dus la revolta unei mame din Utah, SUA.

Femeia a rămas șocată după ce a auzit că elevii de la școala fiicei sale sunt puși să mănânce insecte.

Un proiect educativ cu gust amar

Amanda Wright, mama revoltată, a povestit în emisiunea „Jesse Watters Primetime” cum fiica ei, elevă în clasa a șasea la Districtul Școlar Nebo, a fost pusă în situația de a scrie un eseu argumentativ în favoarea consumului de insecte ca sursă de proteină, în detrimentul vacilor – animale acuzate de distrugerea stratului de ozon prin emisiile de metan.

Elevii nu au avut posibilitatea de a contesta premisa și, mai mult decât atât, unii dintre ei au primit chiar puncte bonus ca stimul în cazul în care au decis să mănânce insectele. Să fie oare aceasta noua înfățișare a educației pentru un viitor durabil?

Scoală vs. părinți: Bătălia pentru educație

Școala, la rândul său, a încercat să-și apere poziția, susținând că insectele au fost achiziționate de pe un site comercial „sigur pentru consum”. Însă Amanda insistă că responsabilitatea aparține celor care au aprobat curriculumul și că sunt ei cei care își impun „agenda” asupra elevilor.

Revoltător! Copii obligați de o profesoară să mănânce insecte pentru a salva planeta

Cine să aibă dreptate? Până unde ar trebui să meargă preocupările pentru schimbările climatice în școli? Cât de mult putem să ne jucăm cu inocența copiilor pentru a sensibiliza lumea în fața acestei realități globale?

Mama a descris schimburile de mesaje cu directoarea școlii, Alison Hansen, drept „condescendente” și „absolut nepoliticoase”. O lipsă totală de empatie și considerație, așa cum o descrie ea.

Pedagogie modernă sau propagandă climatică?

La rândul ei, Sage, fiica Amandei, a încercat să își exprime nemulțumirea în cadrul școlii, dar a primit un răspuns neașteptat de la profesoara Kim Cutler: „Există doar un singur răspuns corect la acest eseu”.

Cutler și-a motivat alegerea de a propune acest subiect controversat prin faptul că „este ciudat că am oferit un subiect pentru care există doar un singur răspuns corect. Nu vrem să mâncăm insecte și este dezgustător. Dar ar trebui să mâncăm insecte? Da, pentru că distrugem lumea crescând vite și animale.”

Implicarea districtului școlar

Districtul Școlar a apărat proiectul, argumentând că insectele au fost achiziționate de la un site comercial „sigur pentru consum”. Au mai adăugat că odată ce au fost exprimate îngrijorările părinților, profesorul a oferit un alt subiect de discuție.

Cu toate acestea, Amanda Wright îi acuză pe cei responsabili de aprobarea curriculumului că își impun „agenda” asupra elevilor, în ciuda îngrijorărilor și protestelor părinților. „Nu știu care este procedura pentru asta. Mă interesează mai mult districtul și de unde provine acest curriculum”, a declarat ea.

Acest episod ridică semne de întrebare asupra limitelor educației pentru schimbările climatice și a modalităților prin care aceasta ar trebui implementată în școli. Cât de departe putem merge în încercarea de a sensibiliza tinerii în fața acestei realități globale, fără a încălca drepturile și libertățile lor fundamentale? De aici pornește o dezbatere amplă, care ne va ține cu siguranță în suspans în perioada următoare.