Un incident tehnic survenit săptămâna trecută în camera serverelor Registrului Auto Român a dus la întreruperea activității cu publicul și la formarea de cozi în fața instituției. Marți, 26 noiembrie, RAR anunță că aplicația informatică pentru înregistrarea inspecțiilor tehnice periodice funcționează normal, permițând reluarea activității stațiilor de inspecție tehnică periodică (ITP) în condiții optime.
Într-un comunicat de presă, Registrul Auto Român precizează: „Începând din această dimineață (26.11.2024), a redevenit funcțională aplicația informatică destinată înregistrării la nivel național a inspecțiilor tehnice periodice, iar activitatea stațiilor ITP autorizate a putut fi reluată în condiții normale. Asta înseamnă că orice posesor de vehicul se poate prezenta la stațiile ITP de unde va primi pe loc documentele care atestă efectuarea inspecției, desigur în cazul în care mașina este declarată “admis”.”
Angajații RAR au lucrat din prima parte a dimineții pentru a procesa în sistemul informatic documentele emise manual, în perioada în care bazele de date au fost indisponibile. Pe lângă activitatea normală de la stațiile ITP, au fost reluate și operațiunile în atelierele TLV, unde agenții economici montează, repară și verifică tahografe sau limitatoare de viteză, conform declarațiilor RAR.
Problema tehnică a afectat, de asemenea, schimbul de date cu Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări, însă acestea au fost restabilite, permițând astfel accesul DGPDCI la datele necesare din sistemele informatice ale RAR.
Toate procedurile au fost reluate în condiții normale, iar posesorii de vehicule pot accesa serviciile necesare fără întârzieri suplimentare, în urma remedierii problemelor tehnice.