Ambele motoare ale avionului Jeju Air, prăbușit luna trecută, conțineau resturi de rață, potrivit unui raport preliminar prezentat luni. Autoritățile sud-coreene continuă ancheta pentru a stabili cauzele celui mai devastator dezastru aerian de pe teritoriul Coreei de Sud, relatează Reuters.
Raportul, publicat la o lună după prăbușire, arată că motoarele avionului Boeing conțineau ADN de la rațe Baikal, o specie migratoare care ajunge în Coreea de Sud iarna. Totuși, documentul nu oferă concluzii cu privire la motivele pentru care avionul a efectuat o aterizare forțată fără ca trenul de aterizare să fie extins și de ce înregistratoarele de zbor s-au oprit cu patru minute înainte de accident.
La 29 decembrie, avionul Jeju Air, zburând de la Bangkok, a depășit pista aeroportului Muan în timpul unei aterizări de urgență și s-a izbit de un zid. Din cei 181 de pasageri și membri ai echipajului, doar două persoane au supraviețuit. După impact, o explozie și un incendiu au izbucnit, ambele motoare fiind îngropate în movila terasamentului, iar fuselajul s-a dispersat între 30 și 200 de metri de zid.
Se investighează implicațiile structurilor din beton armat și pământ de la aeroportul Muan asupra numărului mare de victime. În anchetă, motoarele vor fi demontate, iar componentele examinate cu atenție. Vor fi analizate datele zborului, controlul traficului aerian, terasamentul, localizatoarele și dovezile de coliziune cu păsări.
În raport sunt menționate observațiile piloților care au văzut un stol de păsări în apropiere, aeronava emițând o alertă de impact cu o pasăre în timpul unei manevre de întoarcere. Momentul exact al coliziunii rămâne neprecizat, iar motivul opririi înregistratoarelor de voce și date din cabina de pilotaj înainte de declararea urgenței nu este cunoscut.
Avionul se afla la 498 de picioare înălțime și viteza de 161 noduri, la 2 km de pistă când înregistrările s-au oprit. Conform reglementărilor, investigatorii de accidente trebuie să elaboreze un raport preliminar în 30 de zile de la accident. Raportul a fost împărtășit cu Organizația Aviației Civile Internaționale și statele implicate, respectiv Thailanda, SUA și Franța.