Majoritatea angajaților de la noi din țară nu cunosc Legea, astfel că nu știu toate beneficiile de care trebuie să aibă parte la un loc de muncă. Bineînțeles că sunt și unii angajați care profită de acest lucru. Iată un detaliu important pe care cu siguranță mulți nu îl știu.  

CITEȘTE ȘI: Vrei să te angajezi și nu știi unde? Aici se dau cele mai mari salarii din România!

Așadar, multe persoane, atunci când sunt concediate sau își dau demisia își fac griji cu privire la asigurarea de sănătate. Ei bine, nu ar trebui, fiindcă potrivit Legii sănătății, salariații trebuie să fie asigurați la CNAS încă trei luni de la data încheierii contractului.  

Mulți angajați nu cunosc acest detaliu!

Se pare însă că această lege este doar pe hârtie, iar la aproximativ o lună de la încetarea contractului de muncă, angajații nu mai sunt asigurați. Conform Avocatnet.ro, CNAS a transmis un punct de vedere și a explicat că această prevedere este încă în vigoare. Astfel, angajatorii trebuie să se asigure că plătesc asigurarea de sănătate a angajaților încă trei luni de la plecarea acestora.  

Potrivit instituției citate mai sus, în cele 3 luni de la terminarea contractului de muncă, persoanele asigurate beneficiază de tot pachetul de servicii medicale decontate de CNAS. Aceștia pot atesta calitatea de asigurat cu cardul național de asigurări sociale de sănătate sau adeverința de asigurat care are o valabilitate de trei luni.  

Puțini angajații din România își cunosc acest drept! Este valabilă încă trei luni de la încetarea contractului

Detalii importante despre asigurările de sănătate

În cazul în care o persoană apare neasigurată înaintea termenului de trei luni, aceasta trebuie să meargă la casa de asigurări în evidența căreia se află pentru a se clarifica situația respectivă.  

„În cazul în care un furnizor de servicii medicale aflat în contract cu o casă de asigurări de sănătate nu respectă actele normative în vigoare, refuză nejustificat acordarea serviciilor medicale sau încasează de la persoanele asigurate sume de bani în afara prevederilor legale, acestea pot sesiza casa de asigurări de sănătate cu care furnizorul respectiv se află în relații contractuale”, scrie în răspunsul primit de la CNAS.  

Așadar, conform sursei citate, în cazul în care un fost angajat are nevoie de îngrijiri medicale și apare ca fiind neasigurat, deși se află în timpul celor 3 luni de la încetarea contractului de muncă, acesta se poate adresa casei de asigurare de sănătate pentru a obține dovada că încă este asigurat.