Încrederea este unul dintre cele mai esențiale elemente de bază pentru orice tip de relație.
Invitarea pe cineva nou în viața ta sau asumarea unui angajament pe termen lung nu se poate întâmpla decât dacă există încredere. Iar pe plan profesional, angajatorul tău trebuie să aibă încredere în tine dacă ceri o promovare majoră. Din păcate, oamenii din SUA au devenit mai puțin încrezători în timp.
General Social Survey (GSS) a strâns informații despre încrederea americanilor în ceilalți încă din 1972. Și a constatat că oamenii par să aibă mult mai puțină încredere în fiecare astăzi decât în urmă cu 40 de ani. Dar după cum se dovedește, ceva la fel de simplu precum schimbarea hainelor poate schimba felul în care te văd ceilalți. Și un studiu recent a evidențiat nuanța specifică pe care oamenii o asociază cu un nivel ridicat de încredere.
Culorile pe care le purtăm pot afecta modul în care oamenii ne văd
Oamenii au folosit moda ca o formă de auto-exprimare de secole. Și nu numai ceea ce purtăm, ci și culoarea pe care o purtăm, se dovedește a avea unul dintre cele mai puternice efecte. Culoarea hainelor noastre servește ca un semnal pentru ceilalți. Le spune cine suntem.
Susan Gagnon, expertă în modă și redactor-șef al revistei Costumes Heaven, spune – conceptul este esențial pentru un domeniu de studiu. Psihologia culorilor, care încearcă să determine modul în care anumite culori influențează comportamentul uman. Creierul nostru este conectat la declanșatoare senzoriale cu emoții. Unii declanșatori incită la fericire, alții la tristețe. Ca atare, culorile diferite primesc reacții emoționale diferite din partea noastră. Cum ar fi încrederea.
Din fericire, nu trebuie să-ți petreci timpul încercând să-ți dai seama ce culoare este asociată cu niveluri mai ridicate de încredere. Pentru că cercetătorii au identificat deja răspunsul într-un studiu recent.
Aceasta este culoarea cea mai de încredere pe care o poți purta
Dacă vrei să câștigi încrederea celor din jur, s-ar putea reduce la culoarea cămășii tale.
Cercetătorii de la Universitatea Soochow din China au căutat recent să „exploreze influența” culorilor îmbrăcămintei asupra percepției încrederii. Publicându-și descoperirile în Jurnalul Internațional de Cercetare și Tehnologie în Inginerie (IJERT) în mai 2021.
Cercetătorii au adunat 32 de participanți și au avut ei apreciază nivelul de încredere pe care l-au simțit față de o figură digitală care poartă același costum de afaceri photoshopat în diferite culori: roșu, galben, verde. Albastru, violet, portocaliu, galben-verde, albastru-verde și albastru-violet. Potrivit studiului, culoarea albastru, urmată de albastru-violet, au fost văzute ca fiind cele mai de încredere.
„Cei care poartă haine albastre și violete primesc evaluări mai mari de încredere”, au scris cercetătorii.