Pe măsură ce Elon Musk s-a apropiat tot mai mult de președintele ales Donald Trump și a început să susțină teorii ale conspirației promovate de extrema dreaptă, mulți proprietari de Tesla și-au schimbat atitudinea față de acesta. Opoziția față de fondatorul Tesla a luat forma unor stickere „anti-Elon”, care sunt afișate de aceștia pe vehiculele lor, scrie The Guardian.
Matt Hiller, vânzătorul acestor stickere, susține că vânzările au atins un vârf record imediat după alegerile prezidențiale din SUA. Diverse stickere, inclusiv cele cu mesajele „Clubul Tesla anti-Elon” sau „Am cumpărat-o înainte ca Elon să o ia razna”, s-au vândut în sute de exemplare zilnic.
În contextul în care Elon Musk a continuat să-și manifeste sprijinul față de Trump și să se implice activ în politica americană, percepția despre el în rândul cumpărătorilor liberali a suferit o schimbare drastică. Mulți consideră că implicarea sa într-un nou „Departament al Eficienței Guvernamentale” aflat sub administrația Trump este îngrijorătoare.
Proprietarii de Tesla au mărturisit sentimentele de rușine pe care le au când folosesc mașinile marca „Tesla”, fiind sătui de atitudinile și acțiunile hilare ale lui Musk. „Îmi place în continuare mașina mea, dar mă gândesc dacă nu cumva susțin acest gen de comportament când o conduc”, a declarat Mika Houston, proprietar Tesla.
Deși vânzările Tesla au înregistrat o ușoară scădere cu 7% în ultimul trimestru, analiștii spun că acest lucru s-ar putea datora competiției crescute și nu neapărat backlash-ului împotriva imaginii controversate a lui Musk. Stephanie Valdez Streaty, director la Cox Automotive, a explicat: „Elon este Tesla: imaginea lui cu siguranță are un impact asupra percepției brandului.”
În continuare, efectele politicilor lui Trump asupra companiei Tesla rămân incerte, însă prezența lui Musk în viața politică și activitatea sa socială intens criticată par să influențeze percepțiile publicului.