Corpul profesoral al Colegiului Național „B.P. Hasdeu” din Buzău se împotrivește acțiunilor pe care le consideră „nefirești și dăunătoare” venite din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Buzău, acuzații ce au apărut în urma demisiei directorului instituției, profesorul Virginia Mîndruţă Tănăsescu. Aceasta și-a prezentat demisia din cauza lipsii de control asupra procesului de angajare, un punct nevralgic fiind nemulțumirea exprimată de părinții unor elevi față de competențele unei profesoare de Limba și literatura romană recent încadrată.
Într-o declarație publicată pe pagina de Facebook a colegiului, profesorii și-au exprimat convingerea că „a învăţa este o formă de libertate” și au criticat atitudinea ISJ, solicitând acestui for să renunțe la abordarea „neprincipială” faţă de „comunitatea hasdeiană”. Ei au subliniat importanța coeziunii între părinți, elevi și profesori, menționând că armonia din cadrul școlii este pusă în pericol de acțiunile ISJ.
Deasemenea, profesorii colegiului au făcut apel la ISJ Buzău să respecte valorile instituției, amintind de succesul elevilor săi la olimpiadele naționale și subliniind rolul esențial pe care aceștia îl joacă în viitorul României. „Poate că, pentru unii, copiii reprezintă doar un procent relativ mic din populaţia ţării noastre. Nu trebuie să uităm, însă, că ei reprezintă 100% viitorul României,” se menționează în declarația cadrelor didactice.
În contextul acestor tensiuni, directorul demisionar a invocat „motive personale” pentru decizia sa, însă surse apropiate situației sugerează că demisia a venit în urma presiunilor și nemulțumirilor legate de calitatea predării în colegiu. Problema a escaladat după plângerile unor părinți referitoare la noua profesoară de Limba română, despre care afirmă că ar avea deficiențe de exprimare.
În concluzie, corpul profesoral al Colegiului Naţional „B.P. Hasdeu” din Buzău face un apel urgent la Inspectoratul Şcolar Judeţean Buzău să revizuiască și să îmbunătățească politica și acțiunile sale față de unitatea de învățământ, pentru a asigura un mediu educațional de calitate și să respecte comunitatea școlară pe care o servește.