Gustul românesc ajunge cu mare succes peste Ocean. Salamul de Sibiu este primul produs românesc care a ajuns să fie aprobat în magazinele din America. Cu o rețetă veche, autentică, deliciosul mezel fără aditivi ar urma să fie la mare căutare pe rafturile supermarketurilor de peste Ocean. Procesul până la un astfel de triumf a fost însă unul îndelungat.
Salamul de Sibiu ajunge în America
Salamul de Sibiu va fi disponibil în magazinele din America. După mai bine de un deceniu de încercări și proceduri complexe, produsul românesc a fost aprobat pe piața alimentară din America. Astfel, acesta va intra la raft, numai după ce experții au stabilit că respectă cele mai exigente standarde. Acestea vizează prezentarea, gustul, garanția și alte aspecte ce țin de calitate.
Nu doar românii stabiliți peste Ocean ci și cetățenii din America vor putea degusta oricând deliciosul produs. Totuși, prețurile acestuia sunt mult mai piperate decât pe piața din România. Astfel, pentru jumătate de kilogram de salam de Sibiu, americanii plătesc în jur de 16,80 de dolari.
Producătorii acestui tip de mezel au așteptat 10 ani să intre pe piața de peste Ocean
Procesul de primire al unui produs autentic românesc pe piața din America a fost unul anevoios. Peste un deceniu a durat ca experții de acolo să decidă dacă acesta întrunește toate standardele de calitate.
„Este o premieră pentru că, cel puţin pentru industria noastră, de procesare a cărnii, este primul produs din această categorie care este aprobat pentru export în SUA”, susține Radu Timiş Junior, antreprenor.
Când a intrat pe piața din România
Salamul de Sibiu are în spate o istorie notabilă. Acesta este pregătit după o rețetă veche. Inițial preparat doar în casă, acesta a ajuns să intre pe piața alimentară din perioada comunistă ca un produs de lux. Pe atunci, mezelul purta denumirea de „salam de iarnă”.