Reclamă

Dorința de a consuma alimente cât mai aproape de natural este caracteristică tuturor în astfel de vremuri. Odată cu evoluția modului în care se face agricultura și se cresc „peste noapte” plantele sau se hrănesc animalele, pentru a crește producția, omul distinge tot mai mult „naturalul” sau „eco” de consumerism.

Această scindare a condus spre o adevărată strategie de marketing pusă în aplicare de multe companii ale lumii.

Produse „bio” din supermarket sau marketing curat?

„Eco”, „bio” sau „organic”sunt trei dintre cuvintele cheie atât de des utilizate în industria alimentară. De altfel, analiștii americani au arătat printr-un studiu amplu că mintea cumpărătorului reacționează după impuls la aceste trei cuvinte. Astfel, imboldul de a cumpăra este sigur. Și atunci, chiar dacă vorbim sau nu despre un produs „bio”, la baza achiziționării lui nu stă în fond strategia de marketing?

Ei bine, tot mai puțini oameni cred că ceea ce găsesc pe rafturile supermarketurilor sunt produse naturale. Aceștia sunt de părere că singurul mod de a consuma astfel de produse naturale este de a le cultiva în propria grădină. Sau de a le cumpăra din piețele agroalimentare.

Și în aceste cazuri produsele  nu mai sunt 100% „bio” atunci când se intervine asupra solului cu îngrăsământ sau soluții pentru omorârea buruienilor.

Mijloacele ” întunecate” ale marketingului din industria alimentară

Cercetări de piață efectuate în ultima perioadă au scos la iveală faptul că numeroși consumatori sunt deranjați de modul în care aceste produse „naturale” le sunt prezentate. Tot mai mulți producători încearcă inducerea ideii că astfel de alimente contribuie la un trai mai bun și mai îndelungat. Consumatorii sunt nemulțumiți de faptul că se apelează la astfel de tertipuri care să încurajeze cumpărarea.

Cât de naturale sunt de fapt

O universitate din Varșovia a scos de curând pe piață rezultatul unui studiu care a creat controverse. Acesta arată că solul folosit pentru culturile „bio” conține mai mulți polifenoli decât cel utilizat pentru culturile normale, la scară largă.


Reclamă

Share.

Din anul 2018 am ocupat funcția de specialist comunicare și relații publice în cadrul Federației Patronatelor din Turismul Românesc, îmbinând astfel tainele comunicării cu legile riguroase și actele normative care vizează în mod direct sfera turismului/ospitalității. Lumea digitală mi-a captivat atenția, iar astfel am descoperit acest frumos drum al redactării articolelor media pentru publicațiile online aflate în continuă dezvoltare. Încă din anul 2020, în cadrul substantial.ro, am documentat, redactat și transmis cititorilor noștri informația clară cu maximă dedicare și responsabilitate.

© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro