Producătorii chinezi de mașini electrice propun compromisuri Bruxelles-ului pentru a evita taxele Uniunii Europene, propunând stabilirea unor prețuri minime și limite de volum pentru exporturi, potrivit unor surse citate de POLITICO. Comisia Europeană a primit cinci astfel de promisiuni de la principalii producători de vehicule electrice din China.
Angajamentele vizează evitarea taxelor impuse de Comisia Europeană, care a stabilit săptămâna trecută nivelul taxelor la importurile de vehicule electrice produse în China, în urma unei anchete privind subvențiile de stat. Taxele actuale sunt de 10% pentru toate importurile de automobile, dar companii precum BYD, SAIC și Geely se confruntă cu taxe suplimentare, ce variază între 17% și 36,3%.
CONSTRÂNGERILE de preț și volum ar urma să fie o soluție pentru evitarea acestor taxe. Surse citate de POLITICO menționează că Geely a depus două cereri, în timp ce SAIC și BYD câte una, într-o încercare de a se conforma cerințelor Uniunii Europene.
Cu toate acestea, întreaga propunere întâmpină dificultăți, un oficial afirmând că există puține șanse ca propunerea CCCME, care include toți producătorii chinezi, să fie acceptată. Este puțin probabil ca diversele companii să îndeplinească cerințele impuse de Bruxelles.
De remarcat este faptul că Elon Musk nu a oferit niciun angajament Bruxelles-ului. Producătorul american Tesla, după o evaluare individuală, se bucură de cea mai mică taxă de import UE, de doar 9%.
În trecut, o problemă similară a fost soluționată prin stabilirea unui preț minim și a unei limite de volum pentru exporturile de panouri solare chinezești către UE, după o dispută comercială din 2013.
Cu toate taxele impuse, mașinile electrice chineze au înregistrat un record al înmatriculărilor în Europa. În iunie, mărcile chineze au ajuns la o cotă de 11% din piața europeană a vehiculelor electrice, conform Bloomberg. Potrivit analiștilor Dataforce, în aceeași lună, în Europa s-au înmatriculat 23.000 de vehicule electrice chinezești pe baterii, o creștere record de 72% față de luna mai.
În timp ce SAIC, o firmă de stat, a contribuit semnificativ la avansul importurilor, aproximativ 40% din mașinile MG4 înmatriculate în iunie au fost realizate de dealeri locali, ceea ce, conform analistului Gabriel Juhas de la Dataforce, ‘nu indică o creștere viabilă’.