Anchetatorii au reușit să obțină primele informații dintr-una dintre cutiile negre ale avionului Boeing 737-800 prăbușit în Coreea de Sud, incident soldat cu moartea a 179 de persoane. Datele preliminare ar putea contribui la clarificarea cauzelor acestei tragedii, în timp ce cercetările continuă cu o examinare detaliată a condițiilor de pe Aeroportul Muan, a raportat News.ro.
Avionul, care aparținea unei companii aeriene low-cost din Coreea de Sud, transporta un total de 181 de persoane, dintre care șase erau membri ai echipajului. Toți au murit, cu excepția unei stewardese și a unui însoțitor de zbor, făcând din acest accident cea mai gravă catastrofă aeriană din istoria țării.
Investigatorii din Coreea de Sud și Statele Unite investighează locul accidentului de la Muan, în sud-vestul Coreei de Sud. Cele două cutii negre au fost deja recuperate.
Ministrul adjunct al aviației din Coreea de Sud, Joo Jong-wan, a precizat pentru AFP că „extragerea inițială a fost deja finalizată” pentru cutia neagră care înregistrează conversațiile din cabina piloților. „Pe baza acestor date preliminare, intenționăm să le convertim în format audio”, ceea ce ar permite anchetatorilor să audă ultimele conversații dintre piloți și zgomotele din cabină.
În ceea ce privește cea de-a doua cutie neagră, înregistratorul de date de zbor, acesta a fost găsit „cu un conector lipsă”, a declarat Joo Jong-wan. „Experții efectuează în prezent o ultimă examinare pentru a stabili cum să extragă datele.”
În cadrul investigării accidentului, Coreea de Sud a anunțat recent că va revizui reglementările legate de un zid de beton aflat la Aeroportul Internațional Muan, care a fost implicat în incident.
Avionul, aflat pe ruta Bangkok-Coreea de Sud, a realizat o aterizare forțată și s-a izbit de un zid la capătul pistei, sub forța căruia s-a rupt în două și a luat foc. Posibilitatea coliziunii cu păsările a fost avansată ca explicație posibilă pentru accident, având în vedere avertismentul primit de la turnul de control cu trei minute înainte de prăbușire. Pilotul emisesese un mesaj de urgență înainte de aterizare.
Motoarele cu reacție pot suferi pierderi de putere sau se pot opri complet după inhalarea unei păsări. Criticii au atras atenția asupra infrastructurii aeroportului, mai ales asupra zidului de la capătul pistei, implicat în accident.