Visul șoferilor din toată lumea este să aibă nu vehicul care să meargă pe apă, nu pe combustibil. Însă până acum, nicio companie de vehicule nu a reușit această performanță. Ei bine, un român a făcut imposibilul, posibil. A inventat un motor care parcurge distanțe impresionante, alimentat doar cu apă.

Motorul care să meargă cu apă este visul oricărui șofer, mai ales în contextul prețurilor de la pompă din ultimul an. Din cauza războiului, să mergi cu mașina a devenit un lux, pe care nu toți și-l mai permit.

Însă un bărbat din Baia Mare a reușit să facă ce toti șoferii visează. A inventat un motor care merge pe apă, pe care l-a montat pe propria mașină.

Citește și:

Descoperă importanța și protecția mărcii înregistrate

Cum Scădem Rapid Colesterolul – Cel Mai Mare Dusman al Sănătății Românului

Bana Vanga, previziuni sumbre pentru 2024! Dezastrele cu care ne-am putea confrunta în noul an

Florin Călăuz a fost toată viața pasionat de mașini. Tocmai de aceea, este instructor auto în orașul său, iar în timpul liber se ocupă de propriile invenții. Cea mai recentă descoperire a lui este un motor care merge cu apă.

Iar ca să demonstreze că inveția lui funcționează, a montat-o pe propria lui mașină. Este primul proprietar de Dacia Logan din România, al cărei motor merge cu apă. Bărbatul și-a omologat deja descoperirea și a pus-o și la test.

Domnul Călăuz afirmă că poate parcurge cu doar un litru de apă distanțe impresionante. Mai exact, el spune că poate să meargă 10.000 de kilometri.

Și cum este mândru de invenția sa, a dezvăluit și cum funcționează totul. Este vorba de o instalație pe hidrogen (rezultat în urma hidrolizei apei).

Pe lângă faptul că merge cu apă, motorul lui Florin Călăuz mai are un avantaj: nu poluează. Ceea ce înseamnă că dacă ar fi produs în masă, nu doar că aduce un mare beneficiu în buzunarul românilor.

Vorbim de apa plus hidroxid de sodiu. Aparatul face hidroliza apei, realizează hidrogen care merge la galeria de admisie si oxigenul va ieși pe țeava de eșapament, scăzând poluarea. Hidrogenul prin ardere dezvolta o putere calorică mai mare de șase ori față de oricare alt combustibil ca benzina, motorina sau GPL, în acest fel crescând și puterea motorului, scăzând consumul de carburant pentru ca în ardere se folosește hidrogen., a explicat Florin Călăuz.