Premierul Marcel Ciolacu s-a exprimat într-un mod critic față de atitudinea cancelarului austriac Karl Nehammer și a guvernului de la Viena, care au respins consecutiv includerea României în spațiul Schengen. Acesta a menționat că astfel de decizii s-au bazat pe interese de politică internă ale Austriei.

Marți seară, în cadrul emisiunii de la Antena 3, Ciolacu a subliniat că nu vede alți politicieni ca adversari în campania electorală și că bătăliile adevărate ar trebui purtate împotriva problemelor reale, cum sunt evaziunea fiscală și traficul de droguri. „Eu nu am un adversar. Eu vreau să îmi prezint cât mai bine programul meu. Eu nu cred că românii mai vor adversari. (…) Evazioniştii, traficanţii de droguri… aceştia trebuie să fie adversari – şi ai mei, şi ai lui Ciucă, şi ai lui Lasconi, şi ai lui Geoană – cei care vor să facă rău României”, a explicat Ciolacu.

De asemenea, premierul a articulat importanța României în contextul geopolitic actual, subliniind contribuția țării la stabilitatea Europei, în special în contextul războiului din Ucraina. „Toată regiunea şi toată Europa vede potenţialul fantastic al României. România a adus un echilibru în Europa. Dacă România nu era acest tampon – cu costuri economice, cu costul scăderii nivelului de trai… de asta m-au supărat guvernul Austriei şi cancelarul Nehammer. Nu poţi la nivelul tău să nu înţelegi rolul pe care l-a jucat România şi îl joacă în continuare. […]” a adăugat el.

În desfășurarea discuției, Ciolacu a adus în atenție un punct de vedere asupra spectrului politic actual, evidențiind apariția unui nou pol politic, suveranismul, la fel de relevant ca și stânga sau dreapta tradițională. „Nu mai vorbim de stânga şi dreapta. Vorbim deja de trei poluri: stânga, dreapta şi suveranism – apărut şi crescând mai ales după războiul din Ucraina. Sunt modificări. (…) Eu cred că acum politica nu este despre stânga şi despre dreapta”, a declarat premierul.

Conform lui Ciolacu, preocupările actuale ar trebui să fie axate mai mult pe economie și dezvoltarea României ca un hub regional, având toate condițiile necesare pentru a îndeplini acest rol.