Premierul belgian Alexander De Croo a criticat vineri, în termeni duri, Biserica Catolică și Papa Francisc pentru abuzurile sexuale și mușamalizarea acestora, în timpul vizitei de trei zile pe care pontiful o desfășoară în Belgia, potrivit Deutsche Welle. De Croo a solicitat Bisericii să ia ‘măsuri concrete’ privind recunoașterea cazurilor din trecut și să pună interesele victimelor pe primul loc.

Discursul premierului a fost unul dintre cele mai critice la adresa Papei, în contextul unei vizite externe a acestuia, unde se obișnuiește ca tonul să fie mai degrabă diplomativ. De Croo a afirmat că ‘astăzi, doar cuvintele nu sunt suficiente. Avem nevoie și de măsuri concrete’. El a subliniat că ‘victimele trebuie să fie auzite’, insistând asupra dreptului acestora la adevăr și asupra necesității ca infracțiunile să fie recunoscute.

Regele Philippe al Belgiei a susținut și el un discurs ferm, îndemnând Biserica să lucreze ‘neîncetat’ pentru a-și ispăși crimele. Scandalul abuzurilor sexuale este extrem de sensibil în Belgia, după două decenii de dezvăluiri și mușamalizări sistematice care au afectat serios imaginea Bisericii Catolice în țară. Recent, un documentar difuzat pe postul public belgian VRT a readus în atenție istoria acestor abuzuri, determinând numeroase victime să vorbească public.

Papa Francisc, care a ascultat discursul lui De Croo și a aplaudat la final, a recunoscut că Biserica trebuie să ‘caute iertarea’ pentru ‘flagelul abuzurilor sexuale asupra copiilor’. În cadrul aceleiași vizite, Francisc a caracterizat abuzurile drept ‘cazuri tragice’ și a afirmat că acestea reprezintă ‘rușinea și umilința noastră’.

Pe parcursul zilei de vineri, Papa Francisc avea programată o întâlnire cu un grup de victime ale agresiunilor sexuale comise de clerici, întâlnire ce urma să se desfășoare la misiunea diplomatică a Vaticanului cu ‘cea mai mare discreție’, conform informațiilor oferite de biserica belgiană.