Reclamă
Reclamă

Bălării cât statura unui om, haite de câini vagabonzi, gunoaie și o acută senzație de loc părăsit. Așa arată porturile României unde poposesc turiștii străini veniți cu navele de croazieră pe Dunăre. Infrastructura turistică aproape că lipsește cu desăvârșire și totul pare încremenit în timp.

Reporterul Digi24 a luat legătura cu localnicii din Oltenița, care confirmă situația deplorabilă. „Portul turistic? Ăsta este. Aici vin pasagerele cu turiști din străinătate, e un ponton,” spune un bărbat. „Și noi îl căutăm,” adaugă o femeie.

Portul Oltenița este doar un exemplu de nepăsare. Câțiva câini maidanezi caută umbră, un pescar stă plictisit pe dig și asfaltul este inexistent, înlocuit de pietriș și praf. Toma Petcu, reporter Digi24, descrie cum plimbările devin imposibile când plouă, totul transformându-se într-o mlaștină.

Reclamă

De pe puntea vaselor de croazieră, turiștii străini privesc neputincioși spre malurile neglijate. Nimeni nu coboară, de teama câinilor sau reptilelor. Așteaptă să fie duși cu autobuzele direct la București.

Dragoș Răducan, președintele Federației Patronatelor din Turism, subliniază lipsa investițiilor și problemele legate de proprietatea porturilor. „Din păcate, aici, la nivelul turismului dunărean, am rămas foarte mult în urmă, pentru că probabil nu a fost interes,” explică acesta.

Portul Oltenița, aflat în proprietatea Ministerului Transporturilor și administrat de Compania Administrația Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu, este într-o stare avansată de degradare. Angajatul APDF de la fața locului refuză să ofere detalii, invocând prezența unui purtător de cuvânt.

Marian Măroiu, directorul general al Administrației Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu, recunoaște problemele, dar dă vina pe „greaua moștenire.” Acesta promite măsuri rapide, inclusiv trimiterea adjunctului său în zonă pentru a coordona curățenia.

Nu doar portul Oltenița, ci și portul Giurgiu reflectă aceeași lipsă de întreținere: gunoiul este aruncat la întâmplare, clădirea administrației este în ruină și, pe unde ar trebui să fie un drum, sunt doar bălării.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, sugerează transferul unora dintre porturi către autoritățile locale, menționând discuții preliminare în acest sens. „Sunt cât se poate de deschis din acest punct de vedere,” a declarat acesta.

Potențialul turistic al Dunării rămâne neexploatat, în timp ce alte țări riverane fac profit din turismul fluvial. Administrația portuară pare să fie caracterizată de incompetență și delăsare, iar multiplele probleme nu par să-și găsească rapid o rezolvare.

Reclamă
Share.
© 2024 Editura Substantial SRL – substantial.ro